Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

304 berichten
Kun je bij Mantel zonder iDeal bestellen dan? :shock:
Bij binnenlandse bedrijven kon ik gewoon met iDeal betalen. Maar bij de buitenlandse webshops reuze lastig. Geprobeerd om in te loggen bij Amazon, eBay, enz., er ging een heel traject aan voorbij, te onoverzichtelijk. Klak, computer uit. Daar moest je een Visa voor gebruiken en die gebruik ik zelden. Bovendien zijn er hoge portokosten aan verbonden.
Ik koop soms kleren bij Atlas for Men, die in Duitsland is gevestigd maar heeft wel een Nederlands rekeningnummer.
Afgelopen weekend geknutseld aan mijn woon-werk-boodschappen Giant. Daar zat (nog) een vlinderstuur op. Ik kreeg dat niet voldoende vast geklemd in de stuurpen, waardoor het verdraaide als ik door een kuil of over een hobbel reed.
Dus even gezocht in mijn dozen met fietsonderdelen en daar een Ritchey WCS stuurpen en bijbehorend recht stuur uit gehaald. Beide gemonteerd en het geheel afgewerkt met nieuwe grepen en een setje carbon BBB Inca bar ends. De laatste ook uit een doos met gebruikte onderdelen.
Behalve dat het een stuk sportiever uitziet voelt de fiets nu ook wat strakker. Blijkbaar zat er flink wat flexibiliteit in de combinatie van oude stuurpen met vlinderstuur.
Vanmiddag een proefrit gemaakt met m'n opgeknapte gele Giant. Stralend zonnig weer, maar nog koude harde wind uit NO. Gelijk een dikke enveloppe voor de Zweedse belastingdienst op de post gedaan, ruim 3 km verderop. Ik moet alleen de achterremmen nog bijstellen. Het remblokje liep rechts wat aan. Maar reed nog vederlicht!