Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

516 berichten
martinmack schreef:
di 29 jun, 2021 20:37
Oke je begrijpt hem verkeerd :wink:

Geen aandrijf ketting maar een veiligheids ketti g zodat mn fiets niet gestolen word :D
Ooh kijk, dat scheelt ;) Hoewel er nog wel serieus wat kilo's overblijven denk ik. Flinke work-out als je ermee een berg op moet (-:

Om bij Willem aan te sluiten, respect!
Om bij Willem aan te sluiten, respect!
Dank je wel :D :D :D

Met deze bepakking ben ik de Cauberg, vaalseberg op gefietst, en naar Camerig gefietst. Over 2 weken naar Luxemburg en de Eifel
martinmack schreef:
wo 30 jun, 2021 08:55
...Over 2 weken naar Luxemburg en de Eifel
Via de Côte de Stockeu? Als je die zonder afstappen kunt oprijden, dan komt het in de Eiffel ook vast goed.
martinmack schreef:
wo 30 jun, 2021 08:55
Met deze bepakking ben ik de Cauberg, vaalseberg op gefietst, en naar Camerig gefietst. Over 2 weken naar Luxemburg en de Eifel
Dan ben ik benieuwd wat jou laagste verzet is en/of met welke snelheid je naar boven fietst :) Met zoveel bepakking een flinke prestatie.
Dan ben ik benieuwd wat jou laagste verzet is en/of met welke snelheid je naar boven fietst :) Met zoveel bepakking een flinke prestatie.
Dank je wel :D En dan heb ik nog geen eens verteld dat ik inspannings astma heb en 8 astma medicijnen per dag gebruik :wink: :wink: :wink:
Om op dit niveau te komen heeft me jaren gekost. Ik doe aan hardlopen en spinnen in de sportschool, elke week :)

Berg op (echt stijl) is mijn snelheid 5-7 km/h
Vlakke weg zonder wind tegen kan ik 26-28 km/h halen met volle bepakking
Met wind tegen word het lager. Gemiddeld zit is tussen de 20 en 22 km/h :D

Hoeveel tandjes precies weet ik niet :roll: Ik heb 3 tandraden voor en 9 achter.
martinmack schreef:
di 29 jun, 2021 14:24
Nomad Inca 900 Mummy Synthetisch 2 seizoenen Slaapzak
Dit is er eentje waar ik direct grote winst zie, zowel qua gewicht als vooral qua pakmaat. Een donzen mummy (of quilt) van bijvoorbeeld Cumulus is echt een gigantische vooruitgang. Aanrader!
martinmack schreef:
wo 30 jun, 2021 11:24
Berg op (echt stijl) is mijn snelheid 5-7 km/h
Vlakke weg zonder wind tegen kan ik 26-28 km/h halen met volle bepakking
Met wind tegen word het lager. Gemiddeld zit is tussen de 20 en 22 km/h :D
Man, man, wat een bepakking en wat trap je hard.
Hennig an hoor.
Het contrast tussen zo'n mooie heel lichte tent en al die bagage is toch wel groot. Dat moet zonder comfortverlies ook met de helft kunnen.
loknor schreef:
zo 04 jul, 2021 10:05
martinmack schreef:
di 29 jun, 2021 14:24
Nomad Inca 900 Mummy Synthetisch 2 seizoenen Slaapzak
Dit is er eentje waar ik direct grote winst zie, zowel qua gewicht als vooral qua pakmaat. Een donzen mummy (of quilt) van bijvoorbeeld Cumulus is echt een gigantische vooruitgang. Aanrader!
Mag ik niet hebben.... ik ben allergisch voor dons.

Man, man, wat een bepakking en wat trap je hard.
Klopt ik trap stevig door maar het is niet aan 1 stuk door :wink: Ik maag ook veel foto's onderweg en ik bezoek ook leuke steden en ook kerken. En daar verlies ik weer tijd mee. Dus dat compenseert.
Mooi paklijstje met mooie spulletjes erop hoor. Staan wel spulletjes op die ik ook eens wil hebben.
Het gros van de fietsers op een camping heeft het niet zo sjiek.

Naar mijn idee is je bagage een prima afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven.

Ikzelf neem méér kleding mee. (zwembroek, truitje/vest, bodywarmer, windjack/regenjack, overhemd, 2e paar schoenen/slippers, buff, slaapshirt, handschoentjes, pet, helm, ...). Bijvoorbeeld reservespulletjes voor de fiets neem ik ook mee (multitool, puntbektangetje, binnenbanden, ketting linkjes, taaireps, ...).


(bericht gewijzigd 6 juli)
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17

Ikzelf neem bijvoorbeeld méér kleding mee. (zwembroek, truitje/vest, [...], windjack/regenjack, [...], [...] slippers, buff, [...], handschoentjes, [...], helm, ...).
Die heb ik ook mee ja (-:

't Blijft een persoonlijke afweging wat er allemaal mee gaat, en dat maakt een topic als dit zo leuk vind ik. Zo kom je in lijstjes van anderen dingen tegen die best wel eens handig kunnen zijn om mee te nemen, en zie je in andere lijstjes dat sommigen het met nóg minder kunnen =)

Zo ging het op de Facebook groep van de Wereldfietser laatst over het meenemen van koelelementen, die ben ik in dit topic volgens mij nog niet tegengekomen. Iemand daar gebruikte ze voor het koelen van medicatie.
Ikzelf neem bijvoorbeeld méér kleding mee. (zwembroek, truitje/vest, bodywarmer, windjack/regenjack, overhemd, 2e paar schoenen/slippers, buff, slaapshirt, handschoentjes, pet, helm, ...).
Daar zit al een groot verschil. Ik probeer elke dag te wassen :)

Dat maakt dit topic iddd ook zo leuk. Jep ik heb ook medicijnen die mee moeten. Gelukkig hoeven ze niet gekoeld te zijn.
martinmack schreef:
ma 05 jul, 2021 09:37
Ikzelf neem bijvoorbeeld méér kleding mee. (zwembroek, truitje/vest, bodywarmer, windjack/regenjack, overhemd, 2e paar schoenen/slippers, buff, slaapshirt, handschoentjes, pet, helm, ...).
Daar zit al een groot verschil. Ik probeer elke dag te wassen :)
Dat is inderdaad een verschil :) . Maar eh, wanneer je dus elke dag wast blijf je droog en warm in t'shirt en afritsbroek?

:wink:
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17
...In tegenstelling tot wat willem, jurr, fedor, loknor, poppink en wim suggereren is je bagage naar mijn idee een keurige afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven...
Wil je aangeven waar ik dat zou suggereren?
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 09:49
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17
...In tegenstelling tot wat willem, jurr, fedor, loknor, poppink en wim suggereren is je bagage naar mijn idee een keurige afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven...
Wil je aangeven waar ik dat zou suggereren?
Onderaan bladzijde 15. De suggestie is het gewichtheffertje.
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:56
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 09:49
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17
...In tegenstelling tot wat willem, jurr, fedor, loknor, poppink en wim suggereren is je bagage naar mijn idee een keurige afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven...
Wil je aangeven waar ik dat zou suggereren?
Onderaan bladzijde 15. De suggestie is het gewichtheffertje.
Ik heb geen oordeel over wat hij meeneemt. Iedereen heeft immers zijn eigen voorkeuren. Ook bemoei ik me niet met zijn paklijst. 😉
Dat is inderdaad een verschil :) . Maar eh, wanneer je dus elke dag wast blijf je droog en warm in t'shirt en afritsbroek?
Ik probeer vooraf al uit te zoeken welke camping een droger heeft :wink: :wink:

Indien geen droger dan was ik op de volgende camping ( ik heb een reserve broek en 2 shirtjes) :)
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 09:49
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17
...In tegenstelling tot wat willem, jurr, fedor, loknor, poppink en wim suggereren is je bagage naar mijn idee een keurige afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven...
Wil je aangeven waar ik dat zou suggereren?
Idem hiero.
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 09:49
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 09:17
...In tegenstelling tot wat willem, jurr, fedor, loknor, poppink en wim suggereren is je bagage naar mijn idee een keurige afweging van wat mee mag en wat thuis kan blijven...
Wil je aangeven waar ik dat zou suggereren?
Ik volg Fedor en Willem.m, ik zie niet waar we suggereren dat dit een rare uitrusting is. :wink:
Oorspronkelijke bericht gewijzigd. Het is natuurlijk op geen enkele manier mijn bedoeling om iemand ergens van te betichten op wat voor manier dan ook.


Duiding: de fiets van martin is, vanuit míjn referentie, geen zwaar belaste fiets of paklijst met overbodig veel/zware/grote spullen. Het kan minder, het kan meer, veel spannender is het niet. 8 Reacties verwijzen op één of andere manier naar (hoog) gewicht (vandaar mijn oorspronkelijke verwoording: suggestie dat het minder zou kunnen, geen waardeoordeel over die suggestie op wat voor manier dan ook). Ik vind vervolgens niet dat 'ie veel mee heeft. Interessant. That's all.