door
Revanho » zo 26 aug, 2018 23:25
Hans Keesom schreef: ↑zo 26 aug, 2018 13:04
Maar ja, het wat op een e-bike dus voor je conditie kan dat nooit goed zijn.
Leuk, zo'n stroman?
Ed kettingvet schreef: ↑zo 26 aug, 2018 13:46
bodhi schreef: ↑zo 26 aug, 2018 12:55
wat me opvalt is dat ze bijna allemaal denken dat ze toch flink fietsen (dus aan conditie werken )
Wat er mis is aan fietsen zonder aan de conditie te werken ontgaat me.
Bodhi zegt toch nergens dat daar iets mis met is. Hij zegt dat het hem opvalt dat veel gebruikers van de e-bike denken flink aan hun conditie te werken ook als dat niet zo is.
Waarom verdraai jij zijn woorden?
Ed kettingvet schreef: ↑zo 26 aug, 2018 13:46
Of moeten we allemaal wielertoerist worden met merk / reclame pakjes aan en streven naar een bepaald aantal pedaalomwentelingen per minuut , de ideale hartslag, aantal gereden kilometers, gemiddelde snelheid enz ...
Ook dat zegt hij dus niet. Maar overdrijven is ook een kunst, een kunst die niet thuishoort in een volwassen discussie, maar wel een kunst.
Hans Keesom schreef: ↑zo 26 aug, 2018 14:16
Waar het mis gaat is dat sommigen helemaal in de stress raken als ze iemand met een electro-motor-ondersteuning zien fietsen. Blijkbaar willen ze op dat moment van die e-bikers een applaus voor het feit dat ze het zonder ondersteuning doen...
Weer een stroman en daarmee ook een heel zielige ractie.
Als het doel is om kilo's kwijt te raken werkt lage intensiteit het beste. Vet wordt omgezet in energie en die energie verbruikt, zonder dat je dat schrale, vermoeide gevoel hebt na aflopen.
Wandelen, niet te snel fietsen of e-biken is daar ideaal voor.
Dat klopt dus niet. De verhouding tussen vetverbranding en verbranding van o.a. suikers mag dan beter zijn bij lagere inspanningen, men verbrand wel degelijk meer vet door het leveren van hogere inspanningen gedurende eenzelfde duur. M.a.w. hoe lager de inspanning, hoe langer ze moet duren om dezelfde hoeveelheid vet te verbranden. (En dan zwijg ik nog over het effect van 'naverbranding' bij intensieve activiteiten.)
Dus om toch nog even flink on topic te eindigen : Ja, de e-bike verdringt de fiets! en dat is waarschijnlijk een goede zaak!
Je geeft geen enkel overtuigend argument om die visie te onderbouwen.
En dat de opkomst van de e-bike mogelijk! een goede zaak kan zijn, dat sluit ik niet uit. Maar dat de verdringing van de gewone fiets een goede zaak is zie ik dan wel erg graag grondig onderbouwd.
Renaat