Ik kan geen Mapillary openen, vandaar de bovenkant van de brug in de N33, waar ik wel vaak heb gereden. Daarom heb ik die omgeving snel herkend. Je kwam of ging je naar Krewerd, zeker? Die stond ook onlangs op het raad plaatje.
Het water is de Heekt, dat het dorp in Holwierde (oost) en Katmis (west) in tweeën deelt. Tot de verwoestingen tijdens de bevrijding in april 1945 met het vroeger een pracht gezicht zijn geweest met twee molens, een korenmolen in Katmis en de houtzaagmolen pal tegenover de kerk.
Makkelijk zat! Ik zie een omgekeerde vlag, en die moet dan van een achtergestelde, teleurgestelde en ontevreden inwoner van een dorp op het platteland ergens ten noordoosten van de Randstad zijn. Volgende keer die vlag even wegblurren.
Helemaal goed, in Roodeschool! Is maar een paar kilometer van het bruggetje in de N33 bij Holwierde.
Ik kwam hier zo vaak langs, omdat m'n vrouw in een zangkoor zit in Roodeschool, soms ging ik mee.
De volgende is voor jou.
Het land lijkt me wel duidelijk - gaat er toch iets boven Groningen.
Voor IJslanders misschien wel gemakkelijk, voor niet-IJslanders een gelegenheid om de mooie natuur te ontdekken.