Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1408 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34404 berichten
Op eoa manier geeft dit plaatje bij mij me heel veel bekendheid, om me na een poosje kijken te beseffen: Volgens mij zijn er vooral heel veel van dit soort (kerk-)muren in diverse dorpen en steden? en deze zegt me bij nader inzien niets.

Maar er moet iemand zijn die deze specifieke muur wel in één opslag herkent icm. de betreffende kerk.
Het beeld roept bij niets op.

Wilde gok: in de buurt van Meppel, Haarlem of Utrecht?
Helaas niet warm.
Kan.. weg.
Helemaal goed, JanH. Foto van 10 december 2022, op fietstocht vanuit Nijmegen op een koude, mistige dag. De kerk van Huissen was in de oorlog verwoest en met een ander uiterlijk weer herbouwd.
De volgende is voor jou.
Het langslopen van jouw route van 10 december gaf de oplossing.
Nieuwe opgave:
KnipselNN.JPG
Setenil de las Bodegas, Spanje...
Helemaal goed. Herkende je het?
De beurt gaat naar Assen.
Ja paar jaar geleden gewandeld door dit plaatsje in deze kloof....
Volgende, op welke weg fietste ik hier...

Bijlagen

Er is vanaf dat punt geen straatzicht...
Het kasteel van Vianden, heel herkenbaar. Hier vaak gefietst.
Waarschijnlijk vanaf hier, het kasteel zie je nog net tussen die twee okergele paaltjes, die de boom vasthouden. De fotograaf is zeker iets verder het veld in gelopen. Maar de richting klopt zo wel.
https://www.google.nl/maps/@49.9237335, ... 384!8i8192
Ik reken hem goed, maar mijn positie vanwaar de foto genomen is, ligt nog een kleine kilometer in ONO richting op dat landweggetje...
Aan de linkerkant van het kasteel staat een ronde toren. Dit heet "de witten toren" volgens een ouwe reisgids uit 1954, die ik nog heb. Toen was het kasteel nog een ruïne. Ik probeerde de positie van deze "witten toren" steeds onder het V-vormige dal te houden, maar meer naar rechts op een weggetje zonder Streetview ging het mij niet lukken. Hier tijdens een van mijn meerdere bezoeken aan Vianden.
Foto-123.jpg

Hier is dan mijn nieuwe raad plaatje:
DSCF9850.jpg
Bij onze eerste bezoeken in de 7tiger jaren was het ook nog een ruïne, restauratie begon vanaf 1977...
Ik zou zo zeggen: Blader maar eens door het reisverslag van Martin dan vindt je de locatie wellicht.
Vwb je nieuwe "plaatje", bovengronds kabelwerk, kentekenplaten, huizen.... kom ik niet verder dan België...
Poppink: is niet van de fietstocht uit dat boek ik ben wel vaker in België geweest. Is bovendien bekende omgeving.