Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten

oops foutje. Ik zat nog met de Abus Steel-O-Chain in mijn hoofd. Deze abus bordo op m'n fietsje weegt om en bij de 1.4 kg denk ik (90cm). Ik heb deze gekozen ipv een ketting omwille van het feit dat dit slot goed weg te stoppen is (en toch even stevig is als die ketting), en het hindert helemaal niks :)

Mijn fiets, VSF T400

Afbeelding

koekeloe schreef:Mijn fiets, VSF T400
Dat moet dan makkelijk Parijs worden in 5 dagen!
Prachtige fiets en mooie tassen.

Is dit er eentje zonder Rohloff?

koekeloe schreef:Mijn fiets, VSF T400
Hoi Koekeloe,

Mooie bak is het geworden zeg, gefeliciteerd :-) En die Minoura flessenhouders zijn echt reuze handig. Alle 1.5 liter flessen passen er in, CocaCola, Mecka Cola, Zamzam noem maar op.En je hebt nog plek voor een 3e (voor benzine?) aan je tussenstang ook...
En sjieke ventieldopjes zie ik ook :wink:

Fiets de wereld,
Whisky

Is er trouwens iemand die een lijstje bijhoudt met welke fietsmerken en -typen hier langskomen? Anders maak ik er binnenkort wel eentje voor de statistiekfielen onder ons ;)

Hoi!

Lijkt me een leuk idee. Wedden dat het merendeel op Kogas en Santos fietst? ;)

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:Lijkt me een leuk idee. Wedden dat het merendeel op Kogas en Santos fietst? ;)

Fiets de wereld,
Whisky
Nee hoor!!!
Alleen de Koga en Santos rijders reageren hier op het forum en af en toe een VSF'er :wink:
Jordan, (een Giant rijder)

Demy schreef:
koekeloe schreef:Mijn fiets, VSF T400
Dat moet dan makkelijk Parijs worden in 5 dagen!
Prachtige fiets en mooie tassen.

Is dit er eentje zonder Rohloff?
Deze is met 27 versnellingen, Deore-LX. Enne ik was niet van plan binnen 5 dagen in Parijs te geraken maar eerder 7 ofzo ;-)

Whisky dank voor de complimenten, die Minouras hebben klemmen, beter dan de andere flessenhouders met elastiekjes. Ik heb flessenhouders gezien in de winkel en me afgevraagd hoe ze het kunnen verkopen.

Ik ben wel blij met de T400, veel waar voor het geld (1100 EUR met Tubuc Locc en wel zonder de geveerde Brooks) wel aan de zware kant (18.5Kg). Enige ding wat ik zou veranderen zijn de banden, de Travelcontact banden moet ik dagelijks op spanning houden. Verder stuurt de nieuwe T400 echt onwijs rustig, heeeel anders dan de T400 van een aantal jaren geleden die erg direct (nerveus te noemen) stuurde. Ik heb er nog een Lenkungsdaempfer van Hebie op laten zetten maar dat is EIGENLIJK niet nodig, maarja, voor de overbodige luxe zeg maar :) Zie foto. Zo kan ik zelfs met losse handen van een berg afrijden :)


Afbeelding

jordan schreef:
whisky schreef:Lijkt me een leuk idee. Wedden dat het merendeel op Kogas en Santos fietst? ;)

Fiets de wereld,
Whisky
Nee hoor!!!
Alleen de Koga en Santos rijders reageren hier op het forum en af en toe een VSF'er :wink:
Jordan, (een Giant rijder)
Mwah, ik heb wel een Koga en een VSF hier in de lijst gegooid maar dat zijn beide ex-vakantiefietsen van me ;)

M'n nieuwe vakantiefiets (nu nog zonder bagage)

Afbeelding

Gerd

Mooie fiets, en ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik zie dat je Tubus Duo voordagers hebt. Die heb ik ook. Ze zijn zo stijf dat ze mijn klassieke (Reynolds 531 ST met Long Shin kroon) voorvork merkbaar net dat noodzakelijke beetje stijver maken als ik voortassen bij me heb. Zonder voortassen maakt die drager de voorvork voor mijn smaak weer net iets te stijf, en daarom haal ik de dragers er dan weer af: dan spaart weer gewicht, en het is dan lekker zijdezacht soepel. Ik ben benieuwd of het verschil bij jou ook zo goed te merken zal zijn.
Veel fietsplezier,
Wim

Willem Jongman schreef:Mooie fiets, en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ook. In mei mag hij voor het eerst op vakantie. Van Boekarest - via de Zwarte Zee - naar Wenen. Dat wordt dus z´n vuurdoop. En volgend jaar wordt hij echt voor de leeuwen geworpen. Dan mag hij naar Zuid-Afrika.

Gerd

koekeloe schreef:Enige ding wat ik zou veranderen zijn de banden, de Travelcontact banden moet ik dagelijks op spanning houden.
Volgens mij heb je meer aan andere binnenbanden :wink:

Marten schreef:
koekeloe schreef:Enige ding wat ik zou veranderen zijn de banden, de Travelcontact banden moet ik dagelijks op spanning houden.
Volgens mij heb je meer aan andere binnenbanden :wink:
Dat denk ik ook. Ik heb Schwalbe binnenbanden en Travel contact buitenbanden en ik hoef ze zelden op te pompen. Mooi fietske.

@Gerd,

wat is dat voor ti monster een zion? ziet er best ok uit. Zelf zou ik voor een dekerfs frame gaan als ik die centen had.... Maar ziet er goed uit!

Ben benieuwd hoe dat ie rijd.

Bas

B@se schreef:wat is dat voor ti monster een zion?
Nee, het is een Pioneer. Overigens heb ik wel een ahead-verhoger en een hele korte stuurpen gemonteerd om de zit wat meer rechtop gemaakt.

Verder viel de prijs wel mee. Het is een prototype, dat weinig meer kostte dan de Gudereit of de VSF. Als je snel bent. Van Nicholas heeft er nog één in de aanbieding.

Gerd

En weer een Rohloff erbij in het rijtje:
Afbeelding
- Stalen frame
- Deelbare racebocht zodat de Rohloffshifter erop past
- Tubus dragers
- Brooks 67 zadel
- Momenteel Marathon slick banden maar wordt nog XR
- Tektro canti's


Samuel

Huh, zilveren tubus dragers op een zwart frame. Heb je speciaal voor die kleur gekozen?
Is die voordrager nu gewoon een achterdrager (cargo)? en waarom dan niet ook een logo voor die gekozen?

Vat het niet verkeerd op trouwens, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

De Cannondale mtb's tijdens onze Argentiniëtocht vorig jaar.
Voordelen: licht, stijf, compact (past in kleine fietsdoos) en Headshok.

Afbeelding Afbeelding
Gerd
_________________
ex-lid van Vereniging de Wereldfietser, omdat hij een hekel heeft aan censuur.
=============================================

Dag Gerd,

Wel het forum gebruiken als ex-lid!!!

Kun je mee blijven "spelen"!!!!!

Ik zou deze "kreet" omzetten in "ex-lid van Vereniging de Wereldfietser" kun je zonder je af te zetten toch je zegje doen!

Schorpioen