Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 140 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35260 berichten
In de provincie Friesland, maar de plaats weet ik nie
Henrie schreef:Jawel, maar die zijn allemaal aan elkaar gegroeid zodat het nu een geheel lijkt... ;)
Vooruit dan, De Zilk heeft 2300 inwoners en een carnavalsvereniging 8)
Reinder schreef:In de provincie Friesland, maar de plaats weet ik nie
Friesland ja, vlakbij een heel bekend meer :wink:
Akkrum,de naam van het gebouw weet ik niet.
johankoning schreef:Akkrum,de naam van het gebouw weet ik niet.
Akkrum ja, vlak bij Sneek.
Coopersburg is de naam van dit voormalige bejaardenhuis :wink:
Michael W schreef:
johankoning schreef:Akkrum,de naam van het gebouw weet ik niet.
Akkrum ja, vlak bij Sneek.
Coopersburg is de naam van dit voormalige bejaardenhuis :wink:
En welk bekend meer had jij in gedachten dan? Ik zat meer in de richting van het IJsselmeer te denken, maar dat ligt bepaald niet op spuugafstand...
Henrie schreef: En welk bekend meer had jij in gedachten dan? Ik zat meer in de richting van het IJsselmeer te denken, maar dat ligt bepaald niet op spuugafstand...
Snitser Mar hé, o.a. bekend van de Sneekweek :wink:
Michael W schreef:
Henrie schreef: En welk bekend meer had jij in gedachten dan? Ik zat meer in de richting van het IJsselmeer te denken, maar dat ligt bepaald niet op spuugafstand...
Snitser Mar hé, o.a. bekend van de Sneekweek :wink:
Vast ooit wel geleerd bij Aardrijkskunde, maar het heeft kennelijk geen indruk achter gelaten... ;) En naar de Sneekweek kom ik nooit. Ik kom eigenlijk zo min mogelijk in Friesland. Veel te veel water daar... 8) :P
Henrie schreef:Ik kom eigenlijk zo min mogelijk in Friesland. Veel te veel water daar... 8) :P
Tja ....

Maar Kees had hem om 13.00 uur natuurlijk al goed geraden :wink:
keesswart schreef:Afbeelding

Hier dus :wink:
Volgens mij ergens in Friesland, want ik zie erachter een kop-hals-romp boerderij staan. Kenmerkend: rood dak voor het bedrijfsgedeelte en zwart dak voor het woongedeelte.
Martin E. van Doornik schreef: Volgens mij ergens in Friesland, want ik zie erachter een kop-hals-romp boerderij staan. Kenmerkend: rood dak voor het bedrijfsgedeelte en zwart dak voor het woongedeelte.
Echt Friesland ja, die boerderij staat aan de Leppedyk :wink:
Michael W schreef:Het bijzondere aan dit monumentale pand is dat het in een klein dorpje staat waar je zoiets eigenlijk helemaal niet verwacht :wink:
Dat kan ik ook hetzelfde zeggen van de katholieke dovenschool aan de Theerestraat in St. Michielgestel (N.Br.). Een groot monumentaal kloosterachtig gebouw in een klein dorpje. Daar heb ik in 1969 per fiets bezocht.
Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:Het bijzondere aan dit monumentale pand is dat het in een klein dorpje staat waar je zoiets eigenlijk helemaal niet verwacht :wink:
Dat kan ik ook hetzelfde zeggen van de katholieke dovenschool aan de Theerestraat in St. Michielgestel (N.Br.). Een groot monumentaal kloosterachtig gebouw in een klein dorpje. Daar heb ik in 1969 per fiets bezocht.
Komt wel vaker voor dat er in een klein dorpje, of zelfs ergens 'in the middle of nowhere' ineens een groot gebouw staat. Zo staat er tussen Losser en Oldenzaal, ineens midden in het bos, een enorm flatgebouw van (ik meen) 10 verdiepingen. In heel Losser en Oldenzaal staat volgens mij niet eens zo'n hoog gebouw. In Losser zeker niet. Volgens mij is ie van een zorginstelling of zo, maar of ie nog gebruikt wordt, weet ik niet. Zie: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... ,,0,-11.04
Henrie schreef:Komt wel vaker voor dat er in een klein dorpje, of zelfs ergens 'in the middle of nowhere' ineens een groot gebouw staat.
Ja, wel groot maar zeker niet monumentaal zoals het doveninstituut van Martin :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
Henrie schreef:Komt wel vaker voor dat er in een klein dorpje, of zelfs ergens 'in the middle of nowhere' ineens een groot gebouw staat.
Ja, wel groot maar zeker niet monumentaal zoals het doveninstituut van Martin :wink:
Dat jaren 60/70 gedrocht bij Losser is alles behalve monumentaal inderdaad... :D
Henrie schreef:
Michael W schreef:
Henrie schreef:Komt wel vaker voor dat er in een klein dorpje, of zelfs ergens 'in the middle of nowhere' ineens een groot gebouw staat.
Ja, wel groot maar zeker niet monumentaal zoals het doveninstituut van Martin :wink:
Dat jaren 60/70 gedrocht bij Losser is alles behalve monumentaal inderdaad... :D
Gelukkig worden instellingen als deze steeds meer onderdeel van de samenleving, vroeger had men er nogal een handje van instellingen zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te plaatsen. (Struisvogelpolitiek noemen ze dat geloof ik) Door de uitbreiding van de steden worden mensen nu weer geconftonteerd met het feit dat er ook mensen op deze aarde wonen die het het met minder moeten doen, waarbij ik zeker niet wil zeggen dat ze ongelukkig zijn.
Michael W schreef:
Henrie schreef:Komt wel vaker voor dat er in een klein dorpje, of zelfs ergens 'in the middle of nowhere' ineens een groot gebouw staat.
Ja, wel groot maar zeker niet monumentaal zoals het doveninstituut van Martin :wink:

Afbeelding
Met "het doveninstituut van Martin" zoals de foto weergeeft bedoel ik uiteraard niet mijn eigen school, want ik zat van 1954 t/m 1969 op de dovenschool in Amsterdam, zelf ook een monumentaal gebouw. Het bestaat nog maar nu in gebruik als kunstacademie. De dovenschool is nu gevestigd in een ander gebouw in de Kolenkitbuurt (Bos en Lommer)!
Natuurlijk valt zo'n gebouw in een grote stad minder op.... Mijn school staat tegenover het J.D. Meijerplein met de bekende "Dokwerker", in de oude Jodenbuurt.
Kleuter-, lager en voortgezet onderwijs onder één dak, zodat ik al 15 jaar lang dezelfde klasgenoten heb gehad en na 1969 heb ik nog steeds contact met ze, al zijn er enkele inmiddels overleden. Hieronder een foto uit 1967 van mijn school.

Afbeelding
Afbeelding

Uit welk land komt deze groet ?? :wink:
Michael W schreef:Afbeelding

Uit welk land komt deze groet ?? :wink:
Estland
Maarten & Line schreef: Estland
Helemaal goed !!
Ik kwam hem hier tegen; bij een voederplek voor wilde zwijnen :wink: