Ypuh schreef: ↑vr 18 jul, 2025 07:33
Ik ben 186 en ondanks dat ik redelijk kon slapen in mijn Wild Country Zephyros 2, vond ik het ook wel een beetje beknellend en zat regelmatig tegen het doek van de binnentent aan (met als gevolg condens > natte slaapzak).
Zo ontzettend frustrerend inderdaad, ik slaap ook graag languit, niet alleen qua lengte grondoppervlakte moet voor mij aan de ruime kant zijn, ook dus de slaapzak waar ik nog naar op zoek ben, zal geen 3 seizoenen versie worden, aangezien ik het niet zo gauw koud krijg.
De Unna is ronduit ruim te noemen voor een 1-persoons tent. Er zijn voorbeelden van mensen die hem als 2p tent gebruiken en dan meer ruimte hebben dan tenten die als 2p verkocht worden. Grootste voordeel zijn de steile wanden, de tent voelt dus ook nog eens groter. Daarnaast vrijstaand en snel op te zetten voor 'slechts' 750g aan extra gewicht.
Goed om te weten, de steile wanden, heb ik zelf ook altijd zeer prettig gevonden in alle tenten waarin ik heb gekampeerd.
Is min of meer ook wel een vereiste voor mij, om te voorkomen dat ik een beklemmend gevoel krijg in de tent zelf.
Zie het zelf vooral als een luxe optie. De huidige prijzen zijn hoog, ook op Marktplaats. Er staat er nu eentje te koop met mesh inner (€280) en footprint (€95), nieuw en ongebruikt en een vraagprijs van €950. Die was binnen een dag gereserveerd, zoals alle Unna's die ik afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Zelf heb ik minder dan de helft betaald voor een tent die 4 nachten gebruikt is (helaas wel een rode) en nu dan de mesh inner erbij gekocht. Of dat het waard is kun je over discussieren, maar zie het zelf als een aankoop voor de lange termijn en geef graag wat meer uit aan kwaliteit.
Heb ik inderdaad gezien, helaas al gereserveerd, inmiddels ook een zoekopdracht ingesteld en ook een mooie Staika voorbij zien komen. En ja ook ikzelf denk er hetzelfde over, iets voor de lange termijn mag een goede investering waard zijn.
Een andere
Unna tent is ook aangeboden, alleen even niet duidelijk of het ook met binnentent is.
Wel prettig dat er mensen zijn in dit forum moeite willen doen hier hun ervaringen te willen delen.
Wordt erg gewaardeerd van mijn kant! Wilde het toch even gezegd hebben ook naar jou Ypuh, evenals
Robert.
Uiteraard heeft dat wel vanwege mijn interesse in bepaalde onderwerpen en uitrusting te maken, maar spreekt voor zich.