Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 137 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2741 berichten
RianGeenen schreef:
di 15 jul, 2025 21:32
Mooi boek!
Dat was wat, vroeger, toen de fietsen nog van staal waren en de mannen van hout ofzo...
Ik weet niet of de mannen veel anders waren, maar die ranke stalen fietsjes waren wel verdraaid handig bij dit soort strapatsen:
Chain walk.jpg
Grandonneur schreef:
di 15 jul, 2025 23:10
Dat lijkt me toch zeker een vrouw op de tweede foto? Een prachtige vrouw trouwens. Sowieso, indrukwekkende plaatjes. De eenvoud, het ingetogen plezier.
De standaarduitrusting voor de stijlvolle vakantiefietser: fiets, vrouw en pijp. :wink:
1959.jpg
Vandaag ontvangen: een paar echte Wereldfietserbanden. 48 millimeter breed! :shock:

Niet mijn normale keuze, maar voor €12,15 kon ik ze, als echte Hollander, niet laten liggen. :)
IMG_20250716_191412297_HDR.jpg
Eindelijk een Hilleberg Unna Mesh Inner Tent kunnen bemachtigen.

Heb tot op heden mijn fiets vakanties gedaan met een Zephyros 2 tunneltent die zich in principe goed gehouden heeft, maar na een dag of 50 al wel de nodige slijtage begon te vertonen. Via Marktplaats heb ik toen een zgan Unna gevonden, vlak voordat de prijzen zo explosief omhoog gingen.

Nu met de mesh inner hoop ik deze het hele jaar door te kunnen gebruiken. Het is ook mijn enige tent.
Ypuh schreef:
do 17 jul, 2025 07:07
Eindelijk een Hilleberg Unna Mesh Inner Tent kunnen bemachtigen.
Deze?
Afbeelding

In ieder geval is geduld 'rijkelijk' beloond! :wink:
Startend met het samenstellen & uitbouwen van mijn bikepackingcollectie, deze aankopen gedaan. :)

Van een medeforumlid Marjan een Exped Ultra Pilow - maat L overgenomen. De door haar zelfgemaakt sloopje is geweldig!
IMG_2367.JPEG
Via Marktplaats twee voorvorktassen X-Pac met Ultragrid liner, merk mij even onbekend. Contect met de kleur en 'pasvorm'.
IMG_2368.JPEG
Vanwege een uitgebreide test op internet, op zoek gegaan en na lang zoeken, uiteindelijk de laatste 2 Klean Kanteen Growler kunnen bemachtigen bij QVist!
IMG_2369.JPEG
Sportivo Stelbent schreef:
do 17 jul, 2025 15:15
Deze?
Afbeelding
Klopt! Denk dat ze door het corona succes van Hilleberg een jaar of 3-4 niet gemaakt/verkrijgbaar geweest zijn. Meerdere keren geprobeerd, maar tervegeefs. De mesh tent maakt van de Unna een echte 4 seizoenen tent (ook geschikt voor de zomer).
Ypuh schreef:
do 17 jul, 2025 18:18
Klopt! Denk dat ze door het corona succes van Hilleberg een jaar of 3-4 niet gemaakt/verkrijgbaar geweest zijn. Meerdere keren geprobeerd, maar tervegeefs. De mesh tent maakt van de Unna een echte 4 seizoenen tent (ook geschikt voor de zomer).
Zijn inderdaad geen kleine prijzen, ook op marktplaats niet, maar enkele modellen van Hilleberg zijn wel interessant.
De Unna ziet er best ruim uit voor een 1-persoonstent.
Afbeelding

Ik ga dit merk wel in de gaten houden. Jij in ieder geval veel plezier met de Unna én binnentent!
Ik vind een hoogte van 100 centimeter anders niet ruim. Maar goed, een tent is om in te slapen, en niet om in te wonen.
non-fixie schreef:
wo 16 jul, 2025 19:55
Vandaag ontvangen: een paar echte Wereldfietserbanden. 48 millimeter breed! :shock:
Niet mijn normale keuze, maar voor €12,15 kon ik ze, als echte Hollander, niet laten liggen. :)
Ha Panaracer, ja geweldig merk! Met mijn vorige mountainbike ook op Panaracers gereden. Tegenwoordig op Vittoria's.

Ik reageer dus met dit bericht, omdat likes niet meer mogelijk zijn. :)
stelvio73 schreef:
do 17 jul, 2025 20:35
Ik vind een hoogte van 100 centimeter anders niet ruim. Maar goed, een tent is om in te slapen, en niet om in te wonen.
Ah ja hehe.. ik had het ook dan over de grondoppervlakte. Maar inderdaad de meeste trekkers-/bikepackingtenten zijn aan de lage kant, vind ik met mijn lichaamslengte van 191cm ook niet altijd even fijn.
Vandaar dat ik enorm gecharmeerd ben geraakt van Durston X-Mid tenten met een hoogte tot ongeveer 49inch/124cm.
Ik ben 186 en ondanks dat ik redelijk kon slapen in mijn Wild Country Zephyros 2, vond ik het ook wel een beetje beknellend en zat regelmatig tegen het doek van de binnentent aan (met als gevolg condens > natte slaapzak).

De Unna is ronduit ruim te noemen voor een 1-persoons tent. Er zijn voorbeelden van mensen die hem als 2p tent gebruiken en dan meer ruimte hebben dan tenten die als 2p verkocht worden. Grootste voordeel zijn de steile wanden, de tent voelt dus ook nog eens groter. Daarnaast vrijstaand en snel op te zetten voor 'slechts' 750g aan extra gewicht.

Zie het zelf vooral als een luxe optie. De huidige prijzen zijn hoog, ook op Marktplaats. Er staat er nu eentje te koop met mesh inner (€280) en footprint (€95), nieuw en ongebruikt en een vraagprijs van €950. Die was binnen een dag gereserveerd, zoals alle Unna's die ik afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Zelf heb ik minder dan de helft betaald voor een tent die 4 nachten gebruikt is (helaas wel een rode) en nu dan de mesh inner erbij gekocht. Of dat het waard is kun je over discussieren, maar zie het zelf als een aankoop voor de lange termijn en geef graag wat meer uit aan kwaliteit.
Ypuh schreef:
vr 18 jul, 2025 07:33
Ik ben 186 en ondanks dat ik redelijk kon slapen in mijn Wild Country Zephyros 2, vond ik het ook wel een beetje beknellend en zat regelmatig tegen het doek van de binnentent aan (met als gevolg condens > natte slaapzak).
Zo ontzettend frustrerend inderdaad, ik slaap ook graag languit, niet alleen qua lengte grondoppervlakte moet voor mij aan de ruime kant zijn, ook dus de slaapzak waar ik nog naar op zoek ben, zal geen 3 seizoenen versie worden, aangezien ik het niet zo gauw koud krijg.
Ypuh schreef:
De Unna is ronduit ruim te noemen voor een 1-persoons tent. Er zijn voorbeelden van mensen die hem als 2p tent gebruiken en dan meer ruimte hebben dan tenten die als 2p verkocht worden. Grootste voordeel zijn de steile wanden, de tent voelt dus ook nog eens groter. Daarnaast vrijstaand en snel op te zetten voor 'slechts' 750g aan extra gewicht.
Goed om te weten, de steile wanden, heb ik zelf ook altijd zeer prettig gevonden in alle tenten waarin ik heb gekampeerd.
Is min of meer ook wel een vereiste voor mij, om te voorkomen dat ik een beklemmend gevoel krijg in de tent zelf.
Ypuh schreef:
Zie het zelf vooral als een luxe optie. De huidige prijzen zijn hoog, ook op Marktplaats. Er staat er nu eentje te koop met mesh inner (€280) en footprint (€95), nieuw en ongebruikt en een vraagprijs van €950. Die was binnen een dag gereserveerd, zoals alle Unna's die ik afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Zelf heb ik minder dan de helft betaald voor een tent die 4 nachten gebruikt is (helaas wel een rode) en nu dan de mesh inner erbij gekocht. Of dat het waard is kun je over discussieren, maar zie het zelf als een aankoop voor de lange termijn en geef graag wat meer uit aan kwaliteit.
Heb ik inderdaad gezien, helaas al gereserveerd, inmiddels ook een zoekopdracht ingesteld en ook een mooie Staika voorbij zien komen. En ja ook ikzelf denk er hetzelfde over, iets voor de lange termijn mag een goede investering waard zijn.
Een andere Unna tent is ook aangeboden, alleen even niet duidelijk of het ook met binnentent is.

Wel prettig dat er mensen zijn in dit forum moeite willen doen hier hun ervaringen te willen delen.
Wordt erg gewaardeerd van mijn kant! Wilde het toch even gezegd hebben ook naar jou Ypuh, evenals Robert.
Uiteraard heeft dat wel vanwege mijn interesse in bepaalde onderwerpen en uitrusting te maken, maar spreekt voor zich.
Die tweede advertentie die je linkt zal ongetwijfeld ook de standaard gele binnentent hebben. Ook dat is een hoge kwaliteit en mooi gemaakte binnentent, maar heeft bovenin een mesh 'ruitje' dat je open kunt ritsen (ca. 20x40cm). Mocht je met de tent naar Spanje of Italie gaan in de zomer, dan is dat wellicht overkill. De standaard Hilleberg Red-label zijn in mijn ogen eerder geschikt voor 3-seizoenen (herft-winter-lente), dan ook de zomer.

Met een mesh inner (of zonder binnentent met de footprint!) kun je ze het hele jaar door gebruiken. Je kunt de binnentent ook nog eens stand-alone gebruiken als je de pootjes voor de tentstokken er bij koopt.

De Staika is wel een serieus heavy-duty tent, meer nog dan de Unna. Je zou ook de Niak als 3 seizoenen optie kunnen overwegen. Deze heeft volgens mij exact dezelfde afmetingen en binnentent, maar een lichter doek dat iets van de grond af staat (=ventilatie). De Unna heeft een doek dat helemaal tot de grond loopt om sneeuw buiten te houden, maar je vervolgens wel weer iets op kunt rollen/vastzetten. Al met al een simpele tent met doordachte features en daarmee breed inzetbaar.

€800 lijkt me wat aan de hoge kant, vooral gedreven door de inflatie/snel stijgende adviesprijs van Hilleberg, maar voor €600-650 is het de meerprijs t.o.v. andere merken als MSR, Fjallraven en Northface etc. wel het overwegen waard.
Ha ja zag ik ineens op de website, de Staika is gewoon een dikke 4 kilogram! :oops:

Dank voor de tip, ik zal ook de Niak in de gaten houden.

Op de Unna is inderdaad al een bod gedaan van €650, ik denk er nog over na.
Maar kans bestaat dat die ook snel gereserveerd zal zijn.
stelvio73 schreef:
do 17 jul, 2025 20:35
Nog helemaal vergeten te vragen, uit nieuwsgierige belangstelling, met welke tent ga jij op fietsreis Stelvio? :)
Vandaag Transporter MIK panniers, aangeschaft, maat M, toch meer dan voldoende pakruimte, kleurstelling ten opzichte van de fiets is een goede match al zeg ik het zelf. Groet Hendrik

Bijlagen

Even 180 graden gedraaid. :)
IMG_0282.jpeg
Dank u .
Het is een mooie fiets, met zeer zeker bijpassende nette tassen. :)