Sluis van het Canal de la Marne au Rhin.Jeroen1 schreef:
Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
In 2011 fietste ik hier ook.
Dit is sluis 12.
En even ervoor fiets je met het kanaal boven het meer.
Peter
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vroeger, toen de elektriciteitsbedrijven nog regionaal georganiseerd waren, bouwde ieder bedrijf naar eigen inzicht. Dus het door jou getoonde huisje zal je inderdaad wel meer vinden in Limburg (voormalig PLEM-gebied). En nu zitten de grote netbeheerders dus met heel veel soorten en maten. Met onderstations/regelstations/schakelstations is dat net zo, waardoor ik nu dus met de gebakken peren zit (want ik werk bij een netbeheerder) Want handig is anders, dat elk onderstation weer net iets anders is, ook al lijken ze op het eerste gezicht precies hetzelfde...Bob&Marguérite schreef:Laat ik het anders stellen, gemetseld inderdaad zijn er velen van, dit huisje zal je mogelijk meer in de streek (en andere plaatsen) zien, ligt aan de tekenaar/architect die de opdracht kreeg en van welk bedrijf. Natuurlijk zullen er dan op meerdere plaatsen hetzelfde huisje staan(...)
Is een totaal ander sluishuisje inderdaad. Kijk maar eens hoe het dak loopt. Bij de onderste loopt ie aan de achterkant veel verder door (asymmetrisch met de voorkant), terwijl de bovenste symmetrisch met de voorkant is...Bob&Marguérite schreef:zijn volgens mij niet dezelfde, huisje staat niet naast de sluis en schoorsteen.
Net als het electriciteitshuisje er zijn er zoveel die op elkaar lijken
Bob&Marguérite schreef:Dus toch uniek!Henrie schreef:Nee, dit soort gemetselde elektriciteitshuisjes zijn bepaald niet uniek..................................... Ik kan het door jou getoonde huisje daar niet vinden trouwens...
Laat ik het anders stellen, gemetseld inderdaad zijn er velen van, dit huisje zal je mogelijk meer in de streek (en andere plaatsen) zien, ligt aan de tekenaar/architect die de opdracht kreeg en van welk bedrijf.
Helemaal goed, Peter M. In 2008 vanaf Mittersheim relaxed toeren langs het Canal de la Marne au Rhin. Op mijn foto staat sluishuisje nr. 6.Peter M schreef:Sluis van het Canal de la Marne au Rhin.Jeroen1 schreef:
Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
In 2011 fietste ik hier ook.
Dit is sluis 12.
En even ervoor fiets je met het kanaal boven het meer.
Peter
Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen. Maar wel bewonderaar van dit soort gebouw(tjes)en. Zelf heb ik hobby in bouwwerken van ing. G.W. van HeukelomMartin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
Ook echt Amsterdamse SchoolBob&Marguérite schreef:Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
En die huisjes van mij, welke stijl is dat dan?Michael W schreef:Ook echt Amsterdamse SchoolBob&Marguérite schreef:Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
Ik heb in de jaren '70 een groot Amsterdams School project gedaan op foto's !!
Hieronder een zelf gemaakte theekastje, gezaagd uit een oude eiken balk van 6 meter lang die ik jaren geleden van een molenmaker heb gekregen. Het met de ster geslepen raampje in het midden kocht ik op een rommelmarkt. De overige ruiten zijn uit oud glas gesneden, met "bibberend" effect als je doorheen kijkt, bij grof vuil afgestruind....Michael W schreef:Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.)Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.Ook echt Amsterdamse School
Ik heb in de jaren '70 een groot Amsterdams School project gedaan op foto's !
Als het dan toch over glas-in-lood gaat kun je ook hier terecht.Martin E. van Doornik schreef: En nog daaronder drie zelf gemaakte glas-in-lood raampjes.
Ok, speciaal voor jullie: waar is dit fietspad? Een beetje wereldfietser is er wel eens voorbij gekomen.Bob&Marguérite schreef:Komop heren/dames er staan nog 2 electriciteitshuisjes open, een beetje wereldfietser is er langs gekomen.