Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1342 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35069 berichten
willem.m schreef:
za 17 dec, 2022 21:15
Mijn eerste gedachte was Marokko.
Jij zit goed Willem.
Nou, dan wordt het zoeken op "terrace town morocco". Maar niet door mij. Ik ga nu De kijk van Koolhoven kijken, ditmaal over transformatie.
Heb ook wat zoekacties gedaan in Marokko. Denk dat dit dorp wat afgelegen ligt en geen bijzonderheden heeft waardoor het niet tot de "usual suspects" behoort.
Het ligt zeker afgelegen.
Tip: Toen wij daar fietsten kwamen we uit het westen en kwamen we bij dit dorp weer op het asfalt na een tocht door een ruig deel van de Anti-Atlas.
Als ik vanmiddag thuis kom wil ik wel even gaan zoeken. Is er wel een Streetview van deze vallei?
willem.m schreef:
zo 18 dec, 2022 11:42
Als ik vanmiddag thuis kom wil ik wel even gaan zoeken. Is er wel een Streetview van deze vallei?
Nee, geen streetview (die is er überhaupt nauwelijks van Marokko zag ik).
Wel is het mooi te zien op google maps met satelliet-weergave mits voldoende (=flink) ingezoomd, daar is ook het standpunt dan vrij eenvoudig te herleiden.
Ik heb zojuist een kwartier gezocht, maar de plek niet gevonden. Hopelijk raadt iemand anders de locatie.
Ik niet. Gebied is mij te groot om steeds in detail in te zoomen. Hoewel het volgens mij bij een rivier is en daar heb je er niet zoveel van in die omgeving. :?
fietsreiziger schreef:
zo 18 dec, 2022 10:45
Het ligt zeker afgelegen.
Tip: Toen wij daar fietsten kwamen we uit het westen en kwamen we bij dit dorp weer op het asfalt na een tocht door een ruig deel van de Anti-Atlas.
Het bijzondere van de lokatie vind ik het riviertje. Als je vanuit het wetsen door de Anti-Atlas (niet de Hoge Atlas dus) bent gegaan ben je namelijk aan de woestijnkant, en daar zijn knap weinig rivieren met water.
is het hier ?
ADD0DF87-D16B-42A1-8073-649F32E0F6AA.png
Leon schreef:
zo 18 dec, 2022 15:42
fietsreiziger schreef:
zo 18 dec, 2022 10:45
Het ligt zeker afgelegen.
Tip: Toen wij daar fietsten kwamen we uit het westen en kwamen we bij dit dorp weer op het asfalt na een tocht door een ruig deel van de Anti-Atlas.
Het bijzondere van de lokatie vind ik het riviertje. Als je vanuit het wetsen door de Anti-Atlas (niet de Hoge Atlas dus) bent gegaan ben je namelijk aan de woestijnkant, en daar zijn knap weinig rivieren met water.
Dat was inderdaad de manier om het te vinden.
JandeFietser schreef:
zo 18 dec, 2022 17:59
is het hier ?

ADD0DF87-D16B-42A1-8073-649F32E0F6AA.png
Ja Jan, dat is hem!
Echt een prachtig gebied om door te fietsen, de Jbel Saghro.
Aan jou de beurt.
begin van asfalt was voor mij de trigger, heb daar in de buurt ook gefietst over asfalt dus, ging op earth zoeken naar plekken waar het asfalt ophielt en ik een rivierbedding zag.

volgende een stuk makkelijker maar ook mooie omgeving, om het wat moeilijker te maken waar stond ik?
C1457AB2-CDE1-4845-AE3C-F9315E63C41C.jpeg
het was net westelijk van laschamps maar het is goed.
Fietste iets zuidelijker van de Puy de Dome dus herkende ik 'm meteen.
Volgende
rivier.jpg
Een paar meter verder dus dat keur ik goed.
Het was de 1e plek waar ik ging zoeken, dus dat ging een stuk makkelijker dan met die mooie plek in Marokko.

Nieuwe opgave:
ijspret.jpeg
N.B.
De fotograaf was hier wandelend.

P.S.
Nig even naar aanleiding van deze prachtige raadplaat van WillyW:
raadplaatje 3 (2).jpg
Er is ook een recente aflevering van 'De gevaarlijkste wegen' in het grensgebied van Kosovo, Albanië en Montenegro. Zo te zien zijn er nog (erg slechte!) onverharde wegen hoog de bergen in.
https://www.npostart.nl/POW_0550579]
Lastig.
Die schoorsteen links brengt me (nog) niet verder.
En dat gebouw verder op (kerk?) ook niet.

Even wat vragen.
Is dat gebouw een kerk?
Je was daar wandelend. Vanuit Den Bosch?
Is rechts een snelweg / hoofdweg zichtbaar met vangrails en helemaal rechts een blauw ANWB bord?
En rij je over deze weg dan een bebouwde kom in?