Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 135 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34375 berichten
Fehmarn
gios schreef:Fehmarn
Wat goed! Links zie je de witte stippen van de veerboten naar Rødby in Danmark en rechts de Fehmarnsundbrücke naar het Duitse vasteland. Had dit raadsel als een moeilijke gehoopt....
Martin E. van Doornik schreef:
gios schreef:Fehmarn
Wat goed! Links zie je de witte stippen van de veerboten naar Rødby in Danmark en rechts de Fehmarnsundbrücke naar het Duitse vasteland. Had dit raadsel als een moeilijke gehoopt....
Ik gokte erop dat je het vliegtuig naar Zweden nam :wink: ...dan is het niet moeilijk meer :) .
Ben ik nu aan de beurt?
gios schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
gios schreef:Fehmarn
Wat goed! Links zie je de witte stippen van de veerboten naar Rødby in Danmark en rechts de Fehmarnsundbrücke naar het Duitse vasteland. Had dit raadsel als een moeilijke gehoopt....
Ik gokte erop dat je het vliegtuig naar Zweden nam :wink: ...dan is het niet moeilijk meer :) .
Ben ik nu aan de beurt?
JA!
Eindpunt bedevaartstocht vanuit Nijmegen in m'n studententijd:

Afbeelding

(Deze gaat nog moeilijk worden gezien de gemiddelde leeftijd hier :shock: :lol: :D :D ;-) )

En niet stiekem googelen hè :D
Weinig mensen uit Den Dungen hier :shock:

Met dank aan goegel
Ik kom wel uit de buurt en hoewel ik waarschijnlijk onderde smiley-leeftijd val passer ik deze lacatie regelmatig. De knoepert heeft toch wel een bovenregionale bekendheid lijkt me ..
Fietste je ook weer terug naar Nijmegen? Als je toch in de buurt bent lijkt me overigens de Sint Jan een beter bedevaartsoord.
Wil je de GSM-coordinaten?
Afbeelding

Zelf genomen op 17-08-2012. Waar staat dit mannetje?
Bob&Marguérite schreef:Waar staat dit mannetje?
Op een sokkel ? :|
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Waar staat dit mannetje?
Op een sokkel ? :|
Afbeelding

Ja, uh dat kan ik niet bestrijden, in G-Earth is het mannetje er effe niet. :wink:
Maar dat was in 2009 en werd de infra daar herzien.
Maar de vraag was niet waar staat dit mannetje OP!
De wereldstad Grathem-city
kwootje schreef:De wereldstad Grathem-city
Yep...................en het mannetje is de Foekepotter (Rommelpot)
symbool voor Grathem in carnavalstijd.

http://www.leerwiki.nl/Vastenavond_en_de_rommelpot
nog maar eentje, waar staat dit elec. huisje?
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:nog maar eentje, waar staat dit elec. huisje?
Afbeelding
Dat kan echt overal zijn. Die dingen zijn bepaald niet uniek, en ik zie ook geen naambordje van een netbeheerder, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op...
Henrie schreef: Dat kan echt overal zijn. Die dingen zijn bepaald niet uniek, en ik zie ook geen naambordje van een netbeheerder, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op...
Uniek? Wel deze gemetselde huisjes, okay dit model zal je op meerdere plekken
kunnen tegenkomen maar ze verdwijnen steeds meer. Nu plaatsen ze prefab betonblokken.
Een kleine hint: Aan een LF-route en als je zin in koffie heb op een terrasje,
zie je deze er tegenover staan.

En wie heeft gezegd dat het makkelijk moet zijn :wink:
Bob&Marguérite schreef:Een kleine hint: Aan een LF-route en als je zin in koffie heb op een terrasje, zie je deze er tegenover staan.
Aan de LF7 ? 8)
Bob&Marguérite schreef:Uniek? Wel deze gemetselde huisjes, okay dit model zal je op meerdere plekken
kunnen tegenkomen maar ze verdwijnen steeds meer. Nu plaatsen ze prefab betonblokken.
Nee, dit soort gemetselde elektriciteitshuisjes zijn bepaald niet uniek. Nederland is ermee bezaaid. Je moet er alleen een beetje oog voor hebben, want veel van die huisjes staan een beetje weggedrukt tussen de bosjes, achter huizen, of ze zijn onderdeel van een groter gebouw (garageboxen zijn populair), of ze zijn vermomd als mini-villa:
Afbeelding

Kijk hier maar eens: www.electriciteitshuisjes.nl
Alleen op deze site staan er al ruim 200. En dat zijn vooral voorbeelden uit Brabant. Ik kan het door jou getoonde huisje daar niet vinden trouwens...

Tegenwoordig worden er uiteraard alleen nog maar prefab huisjes gebruikt. Is veel goedkoper en bovendien gestandaardiseerd/modulair. Lekker makkelijk om iets te vervangen, mocht er wat stuk zijn...
Afbeelding

Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
Henrie schreef:Nee, dit soort gemetselde elektriciteitshuisjes zijn bepaald niet uniek..................................... Ik kan het door jou getoonde huisje daar niet vinden trouwens...
Dus toch uniek! :wink:
Laat ik het anders stellen, gemetseld inderdaad zijn er velen van, dit huisje zal je mogelijk meer in de streek (en andere plaatsen) zien, ligt aan de tekenaar/architect die de opdracht kreeg en van welk bedrijf. Natuurlijk zullen er dan op meerdere plaatsen hetzelfde huisje staan, zoals deze hier:
Afbeelding
Merk en type: Elektriciteitshuisjes
Eigenaar: voorheen PLEM (Provinicale Limburgse Electiciteits Maatschappij)
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leunen
Datum: 2011.

Zo...........................Michael ook antwoord :lol:
Jeroen1 schreef:Afbeelding

Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
Ja, dat staat boven die deur van het sluishuisje in Frankrijk :lol: