Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 134 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2669 berichten
Een 'iets duurdere' fiets, heb je ook ergens een NOS Pendix van € 60,- gevonden?
"Een 'iets duurdere' fiets, heb je ook ergens een NOS Pendix van € 60,- gevonden? "

Heb je toevallig mijn vorige bericht ook nog bekeken, of is dit zonder verder dan de neus....
Ericheijn

Waar heb jij die pendix gekocht. Wil er zelf ook een inbouwen.

Mario
Beste Supermario

Ik heb een gebruikte Pendix op Marktplaats gekocht. Handleidingen voor ombouw en gebruik zijn te vinden bij Fiets Ombouwcentrum Nederland. Nieuw zijn ze ook via hen te koop. Zij hebben ook adressen van door hen opgeleide fietsenmakers. Overigens is de set voor elke fiets met BSA schroefdraad in de trapas te gebruiken
Succes
Erik Heijn
Ericheijn

Maar hoe weet je nu dat die marktplaats gekochte Pendix nog goed is?

Je hebt geen garantie.

Ik kocht mijn fiets bij Snel. Zij willen de Pendix niet los verkopen ivm garantie, maar vragen wel voor inbouw €180.

Volgens mij is het 1 uur werk.

Mario
Beste Mario

Er kan heel weinig stuk omdat er geen tandwielen oid in zitten. Wel alle advertenties doorspitten en je goed inlezen.

Grts
Erik
erikheijn schreef:
do 02 jan, 2025 19:26
Er kan heel weinig stuk omdat er geen tandwielen oid in zitten.
Ook aan een Pendix motor kan alles stuk, met uitzondering van de dingen die er niet inzitten, zoals tandwielen, bougies, een hoogtemeter en nog zo wat.
De mechanica van een Pendix is robuust. De elektronica, waarvan een deel in de motor en een deel in de accu zit, is gelukkig beperkt maar wel tamelijk fragiel. Het meest kwetsbaar lijken de stekkertjes waarmee de sensoren met de motor verbonden zijn. Die zitten bij de trapas en moeten blijvend waterdicht zijn. Zij krijgen alle water en modder van het voorwiel over zich heen. Ook moet de trapas vanwege de sensor die daar in zit, met grote voorzichtigheid geplaatst worden. Dat is gelukkig eenmalig.
Bij mij gaat het overigens al ruim twaalfduizend kilometer vlekkeloos en naar volle tevredenheid.
Dat klinkt hoop gevend.

Mario
Ook ik heb er niks aan toe te voegen.
Stekkers schoon en goed geplaatst, blijven dat meestal, zodat dd elektrische verbinding goed blijft.