door
Bob1955 » vr 03 feb, 2012 23:46
Michael W schreef:jasmon schreef:
Ik vermoed dat je met Curaçao warmer bent
Zie je wel Michael, toch uit het mapje 'onmogelijk' gehaald?
Inderdaad 28 tot 30 graden gemiddeld.
De lokatie is Willemstad Curaçao- het Renaissance Mall & Rif Fort. Een historisch verdedigingswerk van de natuurlijke haven van Willemstad. De afgelopen jaren, in een razend tempo opgeknapt om toeristen vanaf de Cruise-schepen, soms 3 kanjers van schepen per dag, te trekken naar (dure) winkeltjes.
Je mag daar (in het fort/winkel- terrasjes gebied) niet fietsen, vandaar waarschijnlijk de Bike-stand. Maar zoals ik al zei, op een paar jeugdigen op BMX-fietsjes na kom je niet veel fietsen tegen. Ook zie ik niet dat type toerist met fiets van de boot af komen.
Ondanks dat Curaçao (nog) tot het Koninkrijk Nederland behoort en Nederlands naast Papiamento de voertaal is, zijn veel borden (Exit - Restroom - Beach) Amerikaans. Waarschijnlijk vanwege de vele Amerikaanse toeristen - oh my God, look at that......
Wij hebben in veel landen gefietst..............op de vluchtstrook in Spanje en over de Pan-American in Equador en Peru.....................maar daar krijg je ons niet op de fiets. Mogelijk ooit die Mountainbike route in het binnenland maar niet in Willemstad
......we zijn niet levensmoe!
Ik heb geen totaal foto van de Bike-stand (maar een geleende van internet), de lokatie is achter het info-bord op de achtergrond. Het bordje zit tegen die witte pilaar. Boven aan het bordje bike-stand staat Renaissance maar is op de geplaatste foto, ook na vergroting, bewust niet te lezen.
Sorry Martin!
Oja wij komen er elk jaar, we moeten wel onze dochter woont daar
Ik zag het fietsenrek dit jaar voor het eerst staan en moest inwendig lachen denkende aan deze topic.