Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1302 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36040 berichten
Klopt, Húsavík. De foto die ik een dag eerder van Húsavík had genomen, maar dan van de andere kant, had je ook al geraden: viewtopic.php?f=23&t=7669&p=343793&hili ... Dk#p343782
willem.m schreef:
zo 13 nov, 2022 21:20
Volgens mij heb ik al een paar raadplaatjes van JanH in Noord-Engeland en Schotland gelokaliseerd. Ik laat het speurwerk ditmaal graag aan iemand anders over.
Je hebt trouwens ook al veel raadplaatsjes van JanH in IJsland gelokaliseerd. :wink:

willem.m mag weer.
Ik vind dat soort landen mooi en het is dan ook geen straf om er te gaan zoeken.

Ik herkende de plaats niet direct, maar dacht wel dat het in Noord-IJsland zou zijn. Zoeken op "kerk" in dat gebied leverde als derde hit de mooie houten kerk op. En dat allemaal in de ene minuut nadat ik instapte in de trein en voordat deze wegreed.

Nieuwe opgave:
Knipsel.PNG
Klopt!
Makkelijk zat, de Wikipedia-lijst kloosters Nederland afgaan en voilà! Maar de Google Maps verwees de naam meteen naar een bedrijf in Zutphen. Ben er ook een keer langs gefietst. Nu effe aan het ontbijt, dan kom ik zo!
Hier is-ie dan: wo habe ich Kaffee gedrunken mit Apfelgebäck und Sahne?
Wel heel vlakbij Nederland.
Cafeterras.jpg
7:32 Willem stapt in de trein
9:01 Martin gaat ontbijten
9:40 Poppink gaat schuren, de nieuwe boeien buiten.
Centrum van Elten.

Jan
Nee, maar wel ietsje onder de Rijn....
Bäckerei Derks - Café am Markt
Große Str. 73-75, 47559 Kranenburg, Duitsland
Met Gästezimmer
https://www.outdooractive.com/de/accomm ... /24686212/
Stimmt Leon, inderdaad Bäckerei Derks in Kranenburg. Het klooster van Kranenburg bij Vorden bracht me juist op het idee om een leuk raad plaatje uit het Duitse Kranenburg te plaatsen.... :wink:
Foto is van 2016, onderweg naar Nijmegen waar ik de trein naar huis pakte. Omdat er vanuit Düsseldorf geen treinen naar Nederland gingen!
De volgende is voor jou.

Hieronder de originele foto zonder blurwerk.
DSCF7306.jpg
Je had "Mit ... unbehandeltem Kristallsalz" niet geblurd. :D
Volgende. Er is niet gephotoshopt.
Afbeelding
Gezien de gele palen links loopt er een belangrijke aardgasleiding onder. De paal met het "dakje" is een zogenaamde vliegpaal voor inspecties vanuit de lucht. Volgens de Gasunie zijn de meesten ervan vervangen door "Chinese" hoeden met ingebouwde gps, en de nummering is daardoor komen te vervallen. Daarom kon ik N15 niet traceren. Laat maar zitten, zucht....
Rechts staat een z.g. "aanwijsbord" (rode rand) voor de brandkraan. En die zie je bij het achterwiel.
Ik vermoed ergen het grensgebied tussen Nederland en België. Maar waar juist..
Veel geleerd weer over vliegpalen en aanwijsplaten en hoe je die aanwijsplaten moet lezen. En dat er zelfs een aparte NEN norm voor aanwijsplaten is.
Alleen de afkortingen VL en VA heb ik niet kunnen achterhalen, evenals hoe de gasleiding N15a loopt, evenals de locatie van het Raad plaatje!. 🤷‍♂️
JanH schreef:
ma 14 nov, 2022 15:57
En dat er zelfs een aparte NEN norm voor aanwijsplaten is.
Je zou in dit geval in principe meer kunnen hebben aan NBN-normen.
België dus.
Heb even rondgekeken bij Station de Compression Berneau (kon me die van een vorig Raad plaatje! herinneren) en kwam vliegpalen 505, 507 en 36D tegen.

Er loopt vanaf Berneau / 's Gravenmoeren een gasleiding naar het noorden met een aftakking naar Genk.
Zou bij deze leiding dan N15a horen?
Ik betwijfel of de leiding van de foto N15a heet. Een paar honderd meter ten oosten staat langs de weg een bord met dakje met nummer N15 en een paar honderd meter naar het westen heet het N16. De palen zijn kennelijk genummerd en N15a een "tussenpaal" of iets dergelijks.
Of het iets van doen heeft met het gas in de buurt van Berneau weet ik niet.
Zo te zien is de foto midden in de (warme) zomer genomen, want de maïs staat niet zo hoog.
Verder nog steeds geen idee....
Er zijn inmiddels meer dan 24 uur verstreken en er zit geen schot in. Ik kan ook geen zinnige hints bedenken. Ik trek de foto terug en plaats een nieuwe. Deze:
Afbeelding