door
joukon » zo 26 aug, 2018 09:00
PietV schreef: ↑zo 26 aug, 2018 08:45
Van fietsen op een E-bike krijg je meer trek in voedsel. Van fietsen nog meer. Sporten leidt voor de meeste mensen tot meer inname van voedsel. Zelfs meer kcal door sportdranken etc. Weer een zwak verhaal van een sensatiekrant.
Obesitas kan alleen worden beperkt door de inname van voedsel te beperken. Gewoon een gezonde leefwijze. Voeding, bewegen en rust. Dat kan ook op een e-bike.
Ik kan me niet druk maken als meer dan 50% op een e-bike gaat rijden. De e-bike heeft de ligfiets verdrongen. Alleen de velomobielen en ligtrikes worden nog redelijk verkocht. Het is niet anders.
Nergens in je aangehaalde Telegraafartikel staat dat je van fietsen op e-bike meer trek krijgt in voedsel. Dat is je eigen aanname. E-bike bewegen vergelijken met sporten is je toevoeging die niet in artikel terug te vinden is. Van die bewering klopt overigens ook niets. Meeste ebikers willen niet zweten terwijl sport en inspanning waarbij je gaat zweten essentieel is om vooruitgang te boeken en eventueel af te vallen.
Met sportdrankjes heb je die calorieën ook zo weer terug.
Afvallen zal pas lukken als je minder calorieën tot je neemt dan wat je nodig hebt.
Leefstijlverandering is hierbij nodig.
Dit verantwoord doen, dus onder professionele begeleiding is bij obesitas hard nodig.
Vraag kan hierbij zijn of een e-bike het juiste hulpmiddel is.
Dit laat ik graag over aan een sportarts. Van te voren een sportkeuring doen wat het meest geschikt is als je gezondheidsclaims ter sprake brengt, zou een eerste stap kunnen zijn. Het inschakelen van een diëtiste. Je huisarts.
Uiteindelijk zul je zelf in beweging moeten komen.