door
Yopie » do 05 feb, 2015 21:16
Travelmaster schreef:En als je de reviews leest, wilde het kammetje wel eens van positie verschuiven. Mensen werden ook gek van het geluid van het geschuur ervan:).
o jee, ik heb nog niet veel gelezen, ben een beetje langzaam vandaag en moet ook nog plaatjes posten maar ik kan niet kiezen, het zijn er teveel ..
Maar kammetjes die verschuiven klinkt niet goed nee, dat geeft alleen maar ellende.
Vond wel wat
'Mr.Crud' zelf over de Claw zegt:
1992: The Crud Claw
Seemed that it was always raining in the early 90's. This product stopped your gears from clogging up and sold well 'till Shimano re-designed the rear cassette on their gears. The mud just falls through the gaps now. That was the end of that product!
Nu geldt dat voor modder maar niet voor ijs, lijkt mij ..
Travelmaster schreef:Ik zou het niet doen denk ik. Toch maar die broek naar beneden dan;).
Ja maar hoe neem ik dan al die liters bier mee? frametas etc zitten al propvol. Nej, het leven van een fatbiker is niet altijd even makkelijk, vooral niet in de winter.
Carl schreef: Ik heb nog iets soorgelijks ergens in de berging liggen, maar dan echt een borsteltje. Stof in de kast vergaart het prima, sneeuw op de fiets weet ik niet. Ik stel me zo voor dat bij vorst de haren stijf bevriezen en dan heb je hetzelfde principe als die Claw.
Er zit een klemmetje aan waarmee je het aan de achtervork vastmaakt, maar ik durf zo niet te zeggen voor welke diameter. Ik denk ook 7-speed. Als je wil, kan ik weleens zoeken in de kast. Kost vast minder dan 14 euro om zoiets in een bubbelplasticenvelop naar Zweden te sturen.
Je maakt me wel nieuwsgierig Carl, een borsteltje aan een klemmetje voor op de achtervork? Misschien eerst een plaatje posten als je hem hebt gevonden? En leuk dat je 't eventueel naar Zweden wilt sturen! maar moet binnenkort toch weer naar NL dus waarschijnlijk is m'n logeeradres dan goedkoper. Dankjewel Carl, erg aardig.
Het borsteltje lijkt me misschien alleen niet echt winterfatbike-proof, maar kan me vergissen hoor. Denk eigenlijk dat kleine borsteltjes met water en vorst snel in grote bevroren wc-borstels veranderen.
Hieronder bv hoe het pedaal eruit kan zien na een uurtje door beekjes en sneeuw fietsen. En het lijkt misschien op zachte sneeuw maar d'r zit een laag ijs onder die moeilijk eraf te krijgen is, vooral bij/tussen tandwielen enzo.
Tis ook niet echt mijn hobby om gelijk bij thuiskomst de fiets schoon te hakken of eindeloos lang met de föhn te zwaaien, maar als je hem zo laat staan groeit ie 's nachts nog meer aan.