Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 129 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35074 berichten
Inderdaad in Drenthe, googelen op natuur en kunst en dan is de eerste hit deze site:
Afbeelding
http://www.natuurkunstdrenthe.nl/nl/2011/catalogus
De tovenaar schreef:Inderdaad in Drenthe,
Leuk :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Waar staat deze kerktoren?
Engelmunduskerk in Velsen-Zuid; dateert oorspronkelijk uit 722 :wink:
http://www.engelmunduskerkvelsenzuid.nl/
Heel goed, proficiat! :D Zelfs een tekening uit 1944 blijkt niet moeilijk genoeg te zijn. Mijn moeder is in Velsen geboren en in het (thans oude) raadhuis rechts buiten beeld op mijn onderstaande foto van 6 april 2010 heeft mijn opa in 1929 ontgetwijfeld geboorteaangifte van mijn moeder Martina (roepnaam Tini) Hartog – zie signatuur op de tekening – gedaan. Als klein kind heb ik in de jaren vijftig vaak gespeeld in het park Velserbeek, achter de kerk op de foto. In "Goede tijden, slechte tijden" komt Velsen-Zuid vaak in beeld. Jammer dat zo'n mooi en klein pittoresk dorpje ingeklemd geraakt is tussen het Noordzeekanaal en drukke autowegen.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: Heel goed, proficiat! :D Zelfs een tekening uit 1944 blijkt niet moeilijk genoeg te zijn.
Was niet echt moeilijk nadat ik dit op internet tegenkwam :wink:

http://molen.startpagina.nl/prikbord/re ... 68,quote=1
Zomaar een fietstocht gemaakt van enkele dagen tijdens een koude, winderige novembermaand. Op de molen op de achtergrond mocht ik zeilen inspannen en de vang losgooien. Maar waar?

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Zomaar een fietstocht gemaakt van enkele dagen tijdens een koude, winderige novembermaand. Op de molen op de achtergrond mocht ik zeilen inspannen en de vang losgooien. Maar waar?
Hier ofwel in Wemeldinge, de molen Aeolus :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Zomaar een fietstocht gemaakt van enkele dagen tijdens een koude, winderige novembermaand. Op de molen op de achtergrond mocht ik zeilen inspannen en de vang losgooien. Maar waar?
Hier ofwel in Wemeldinge, de molen Aeolus :wink:

Afbeelding
Goed gevonden, hoor! :wink:
Helaas ben ik momenteel niet in de stemming. Mijn vrouw en ik zijn nu net thuis gekomen van onze vakantie in Zweden, waar wij i.v.m. met de renovatie van ons woonhuis ruim een jaar niet zijn geweest. Helaas ben ik daar een week geleden van de trap uitgegleden en dan KRAK! mijn linker been gebroken. Per ambulance naar het ziekenhuis in Karlstad, onderzoeken, foto's gemaakt, gipsverband omgelegd. Naar mijn verzekeringsgegevens werd er niets gevraagd en wij konden het pand weer verlaten. Een stel vrienden uit Roodeschool zijn naar Kiel afgereisd om ons daar op te vangen en met twee auto's naar huis begeleid, omdat mijn vrouw bang is om op de Duitse Autobahnen te rijden. Dat vinden wij nou echt fantastisch!
Ik kan nu voor onbepaalde tijd niet aan fietsen denken en mijn arme Giant staat nu in de schuur te verstoffen.... Met krukken probeer ik slechts door het huis te stokstampen....

Afbeelding
De foto is zaterdagmorgen 29 oktober genomen aan boord van Stena Line, vlak voor de ontscheping in Kiel.
Da's inderdaad effe pech Martin. Maar zo te horen word je door alle zorg omgeven.
Zie het positief, je Giant kan beter in de winter verstoffen, dan bij mooi fietsweer en wordt nu ook niet door pekel aangetast. :wink:
Je had in het kader van deze topic ook kunnen vragen: waar is deze foto gemaakt? :D
Ik wens je beterschap en een voorspoedig herstel toe.
En nu je waarschijnlijk tijd ten over heb..............plaats een mooie zoekplaat!

Grtz. Bob
Martin E. van Doornik schreef:Helaas ben ik daar een week geleden van de trap uitgegleden en dan KRAK! mijn linker been gebroken. Per ambulance naar het ziekenhuis in Karlstad, onderzoeken, foto's gemaakt, gipsverband omgelegd.
Wat een pech Martin, sterkte !!! :|
Gelijk maar even een bijna onmogelijk te raden nieuwe geplaatst :wink:

Afbeelding

En ja, het is een begraafplaats maar waar ? :wink:
Michael W schreef:een bijna onmogelijk te raden
Ik ben bang dat je gelijk hebt :( Hint :?:
Bob&Marguérite schreef: Ik ben bang dat je gelijk hebt :( Hint :?:
Duitsland :wink:
Dan maar gelijk een rondleiding:


Of de Hanzeroute 2009 effe checke :|
Bob&Marguérite schreef:Dan maar gelijk een rondleiding:
Of de Hanzeroute 2009 effe checke :|
Leuk filmpje :wink:
Begraafplaatsen kunnen heel fascinerend zijn. Bij welk spookdorp hoort deze?

Afbeelding
Begraafplaats van Ierse vluchters van de Great Famine? Dan zou het ergens in Vermont kunnen zijn?
Hier liggen inderdaad mensen die gevlucht zijn voor de Great Famine, en hun nakomelingen. Echter niet in Noord-Amerika, maar bij het dorp waar zij of hun (groot)ouders geboren zijn.
Ik zie een Celtic Cross -> Wales.
Gezien je website:
The cemetery on the Great Orme, Llandudno, Wales and the adjoining churchyard of St. Tudno ?
't Is wel in de goede richting, maar niet in Wales! Waar heerste de Great Famine en waar heb je sindsdien verlaten dorpen? :wink: