Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 126 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35074 berichten
Als echte Amsterdammer kom ik maar zelden in Rotterdam (wel een prima stad overigens). Dus ik ben daar niet echt bekend.
Maar het logo op de glazen deur is van het Havenbedrijf Rotterdam.
Hans van Lent schreef:Als echte Amsterdammer kom ik maar zelden in Rotterdam (wel een prima stad overigens). Dus ik ben daar niet echt bekend.
Maar het logo op de glazen deur is van het Havenbedrijf Rotterdam.
info center Maasvlakte II Rotterdam (Futureland)

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:Om dit draadje maar weer eens leven in te blazen.

Afbeelding

Zelf genomen!!!!
Ik zie rechts op de achtergrond haveninstallaties. Amsterdam Sloterdijk?
Hans van Lent schreef:Als echte Amsterdammer kom ik maar zelden in Rotterdam (wel een prima stad overigens). Dus ik ben daar niet echt bekend.
Maar het logo op de glazen deur is van het Havenbedrijf Rotterdam.
Michael W schreef:info center Maasvlakte II Rotterdam (Futureland)
Fijn dat jullie weer bij de les zijn! Inderdaad met een snelle veerpont over van RET
en daar kun je kilometers over de vlakte fietsen om zo naar Zeeland te gaan.
Dat info center is een aanrader.
En tegenwind is daar echt TEGENWIND.
Nog eentje dan!

Afbeelding

Waarvan bekend?
Bob&Marguérite schreef:Nog eentje dan!

Waarvan bekend?
Dat is kasteel molensloot uit de Kuifje-albums. Ook wel bekend als Château de Cheverny in de Loire.
http://www.flickr.com/photos/scrabble2/ ... otostream/

Frank
Bob&Marguérite schreef:Nog eentje dan!

Waarvan bekend?
Cheverny Castle in the Loire Valley has beautiful gardens

Bekend om zijn prachtige tuinen :wink:
Afbeelding
Zelf genomen tijdens een fietsvakantie maar ben er niet op de fiets naar toe gegaan maar met de auto.

Frank
cornelese schreef: Dat is kasteel molensloot uit de Kuifje-albums. Ook wel bekend als Château de Cheverny in de Loire.
Frank
Of is het andersom :lol:

Afbeelding
Een blik in één van de tuinen
cornelese schreef:
Bob&Marguérite schreef:Nog eentje dan!

Waarvan bekend?
Dat is kasteel Molensloot uit de Kuifje-albums. Ook wel bekend als Château de Cheverny in de Loire.
http://www.flickr.com/photos/scrabble2/ ... otostream/

Frank
Hetzelfde kasteel heeft ook al eerder in dit Raad-plaatje! gestaan en door mij geplaatst. Ik ben er zelf geweest met de fiets in 2002. Alleen moet je de vleugels met de bolle daken wel wegdenken....
cornelese schreef:Afbeelding
Zelf genomen tijdens een fietsvakantie maar ben er niet op de fiets naar toe gegaan maar met de auto.

Frank
Ik denk een vuurtoren ergens langs een Noors fjord of de Noorse kust :wink:
Michael W schreef:Ik denk een vuurtoren ergens langs een Noors fjord of de Noorse kust :wink:
Het is iets verder weg dan Noorwegen.
cornelese schreef:Het is iets verder weg dan Noorwegen.
Afbeelding

Bjargtangar (Látrabjarg) :wink:
Michael W schreef:Bjargtangar (Látrabjarg) :wink:
Inderdaad, zelf geweest of gegoogeld? Het ligt namelijk niet echt op de route voor de meeste IJslandfietsers.
Voor wie nog nooit in IJsland is geweest: Latrabjarg is het meest westelijke puntje van IJsland en daarmee van Europa en ligt in de Westfjorden. Vanaf de rondweg zo'n 300km (en dan moet je ook weer terug).
cornelese schreef: Inderdaad, zelf geweest of gegoogeld? Het ligt namelijk niet echt op de route voor de meeste IJslandfietsers.
Voor wie nog nooit in IJsland is geweest: Latrabjarg is het meest westelijke puntje van IJsland en daarmee van Europa en ligt in de Westfjorden. Vanaf de rondweg zo'n 300km (en dan moet je ook weer terug).
Nooit op IJsland geweest.
Gezocht op Lighthouse Iceland, er schijnt nu een pizzeria in te zitten :wink:
Nog een vuurtoren dan.
Afbeelding

Als je er geweest bent, herken de bouwstijl.
cornelese schreef:
Michael W schreef:Bjargtangar (Látrabjarg) :wink:
Inderdaad, zelf geweest of gegoogeld? Het ligt namelijk niet echt op de route voor de meeste IJslandfietsers.
Voor wie nog nooit in IJsland is geweest: Latrabjarg is het meest westelijke puntje van IJsland en daarmee van Europa en ligt in de Westfjorden. Vanaf de rondweg zo'n 300km (en dan moet je ook weer terug).
Erg gaaf, dat klinkt als een waardige bestemming! De Noordkaap heb ik gehad, dan wordt dit mijn "Westkaap". Ik zag op Google Maps ook nog dat er een portugees eilandje iets westelijker ligt, maar dat is voor een fietser niet zo betekenisvol. Het gaat in dit geval om het idee, naar de Nordkinn kan je immers ook niet fietsen.

Nu nog een Oost- en een Zuidkaap...

Groeten,

Maarten
Bob&Marguérite schreef:Nog een vuurtoren dan.
Lijkt verdacht veel op deze :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Nog een vuurtoren dan.
Lijkt verdacht veel op deze :wink:

Afbeelding
Dat is um ook! 8)
Bob&Marguérite schreef:Dat is um ook!
Mogen wij ook weten: hoe wat en waar?

Gerd