door
Ypuh » ma 14 aug, 2017 21:55
Wim schreef:Ypuh: dat is een mooie fiets geworden. Ik zou nog wel proberen het bagagegewicht wat terug te brengen. Misschien kun je je tent ook anders/korter inpakken. Dat scheelt zeker in de stabiliteit.
Bedankt Wim, maar ik ben alweer thuis! Een prachtige reis gehad en uiteindelijk zeer tevreden met de fiets en uitrusting. Ik zal nog even een korte lesson's learned van de fiets in het Surly Cross Check posten, dan hebben toekomstige lezers er misschien ook nog iets aan.
@aandegracht
De frametas was echt super en kon je bomvol stoppen met extra water, snacks, reserves, tentstokken en what-not. Op de Garmin 810 na was de frametas echt mijn favoriete stukje uitrusting tijdens deze reis! Om te voorkomen dat mijn knieeen de tas raakte moest je een klein beetje rekening houden met hoe je de tas indeelde (bij het zadel iets smaller, bij het balhoofd kon je hem zo volproppen als je kon). Ik had een extra 1L waterzak bij me die dus voorin moest, en alle reepjes/snacks gewoon opstapelen aan de zadelkant.
Voor de bidons heb ik gelijk met de tas een setje 'side loader' bidonhouders aangeschaft. It's all in the name, de bidons gaan er zijwaarts uit en schuren daardoor nauwelijks tegen de tas aan (tenzij je hem echt héél vol propte en dan nog was het prima). Ik kon dit blindelings doen en de tas slijt ook nauwelijks.
De Agu Quorum tassen waren daarentegen een minder groot succes. Totaal niet waterdicht (na 12 dagen non-stop regen), een vervelende raincover, allemaal losse draden en op verschillende plekken scheuren, terwijl ze het niet eens heel vol/zwaar geladen waren. Deze staan first on the list om te vervangen.