Is al een heel ouwe aanwinst (zoekfunctie Leon, zadeltas):
Wel jammer dat het plaatje is verdwenen.
Carl
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Is al een heel ouwe aanwinst (zoekfunctie Leon, zadeltas):
Wel jammer dat het plaatje is verdwenen.
Absoluut. De cranklengte is natuurlijk een factor, maar ook de breedte (de Q factor of Quack factor). Ik hou van smalle cranksets, zoals die van Stronglight en Spécialités TA. Veel moderne triples zijn gebaseerd op MTB-ontwerpen en nogal aan de brede kant.
Terechte vraag. Ik heb een tijdje aan mijn fiets staan snuffelen om de beste plaats te vinden. Niet makkelijk. Uiteindelijk is het toch de standaardplaats geworden: onder het zadel. Mijn zadel heeft onderaan een lange stelschroef die bijna helemaal tot tegen de onderkant van het zadeldek komt. Die schroef heb ik even teruggedraaid, de ring van de smarttag errond geschoven en de schroef terug aangedraaid. Even de smarttag vlug verwijderen zonder sleutel kan dus niet. Opdat het ding niet zou rammelen heb ik het verder met ducttape vastgekleefd aan de onderkant van het zadeldek. Niet perfect, maar het werkt en is onzichtbaar.
Misschien domme vraag. De afstand is 120meter. Als de fiets opgenomen wordt of mee weggereden; vindt het systeem dit niet meer terug vanaf een 120meter verwijdering van jezelf?Aniphys schreef: ↑ma 06 nov, 2023 21:15Terechte vraag. Ik heb een tijdje aan mijn fiets staan snuffelen om de beste plaats te vinden. Niet makkelijk. Uiteindelijk is het toch de standaardplaats geworden: onder het zadel. Mijn zadel heeft onderaan een lange stelschroef die bijna helemaal tot tegen de onderkant van het zadeldek komt. Die schroef heb ik even teruggedraaid, de ring van de smarttag errond geschoven en de schroef terug aangedraaid. Even de smarttag vlug verwijderen zonder sleutel kan dus niet. Opdat het ding niet zou rammelen heb ik het verder met ducttape vastgekleefd aan de onderkant van het zadeldek. Niet perfect, maar het werkt en is onzichtbaar.
Mogelijk komen er binnenkort setjes op de markt om alles mooier te bevestigen aan de fiets (zoals er al bestaan voor de oude Samsung smarttag - zadel en drinkbushouder - en de airtag van Apple - ingewerkt in een fietsbel of stuurpen).
Neen gelukkig is het niet zo beperkt. Vanaf er een Samsung Galaxy smartphone (het hoeft niet die van de smarttag eigenaar te zijn) in de buurt is, wordt de locatie vastgelegd en doorgegeven aan de eigenaar van de smarttag. Die eigenaar van die 'vreemde Galaxy' krijgt uiteraard geen info. Zo bestaat er dus wereldwijd een Galaxy netwerk (zoals er ook een iPhone netwerk is voor de Airtag). Dus zelfs wanneer mijn fiets zich aan de andere kant van de wereld bevindt kan de locatie achterhaald worden... zolang er maar ooit iemand passeert met een Samsung Galaxy (die niet te oud is). Dus terugvinden op een drukke plaats is een makkie. Je tag terugvinden in de jungle is een ander paar mouwen.