Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1203 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35321 berichten
Jan en Martin,
Er zitten goede aspecten aan jullie gokken, maar de lokatie is echt onjuist.
Ik wil er geen halszaak van maken maar analyseer eens hardop wat je ziet, hoe dat komt en wat dat betekent. Misschien helpt dat. Of de murals zelf op internet op te sporen zijn weet ik niet; het gaat in ieder geval niet erg gemakkelijk.
Dat "minsj" lijkt wel Geuls dialect.

https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Geuls
Wil je het geven van hints aan de fotoplaatser overlaten? :D (Waarmee ik niet beweer willem hier een goede tip geeft...)
Kan misschien een bruggenhoofd zijn, zo'n blok beton tegen een talud aan waar een brug- of viaductdek begint.
Mooi gemaaid veldje als ware het een park, een soort van zwarte uitsteeksels van een metertje lang onderaan de wand waarvan ik niet kan verzinnen waarvoor die dienen.

Dat was het het wel zo'n beetje. Limburg en omstreken is altijd een optie.
Grandonneur schreef:
za 11 jun, 2022 12:07
soort van zwarte uitsteeksels van een metertje lang
Wat betekent dat voor de afmetingen van het geheel? Welke bruggen (dat was goed) komen dan in aanmerking? Met wat voor lens heb ik de opname gemaakt? Welke bruggen hebben ruimte er omheen om de opname te maken?
Als het met alle aanwijzingen niet lukt zal ik morgenochtend een nieuwe foto plaatsen.
Uitsteeksels?
Ik kan niet fantaseren waar die voor dienen.
Ik ken wel die uitsteeksels om duiven weg te houden.
Deze uitsteeksels helpen duidelijk niet om graffiti spuiters tegen te houden.
Ik heb gekeken bij de brug die langs de Redoute loopt.
Geen afgeronde pilaren.

Telelens, omgeving die zodanig bevolkt is dat deze graffiti aantrekt, brug snelweg over een rivier met toeristische route of parkachtig iets onder die brug, genomen vanaf de overzijde van de rivier.
Als ik denk ergens boven de Duitse Rhein te gaan zoeken, gaat niet in dat Streetview-arme land?
Het is geen 136 km-lens maar maximaal 1365 mm(eff). Ik fiets niet zo ver als ik een paar uurtjes ga fietsen hoor!
Er is een gewone streetview van, dus geen Duitsland. De mural is er op de streetview niet en het staat er vrij klein op.
ik zou gaan zoeken waar ze reuzenmollen hebben :D
4 dagen niet geraden... nieuwe foto dan maar. Waar sta ik? Ik wil de juiste oever weten.
(Nb. de oude foto blijft staan en is beschikbaar voor het bereiken van eeuwige roem. Om de beurt te krijgen moet je de nieuwe foto raden, anders heb ik die voor niets gelpaatst.)
Afbeelding
Ik denk dat je hier staat, aan de oever van de afgesneden Maas. In de verte de televisietoren van Roermond.

https://www.google.nl/maps/@51.2167054, ... !1e3?hl=nl
Dat is helemaal goed gedacht. Exact de plek. 8)
Jij bent.
Ben een paar dagen uit beeld, nu boel inpakken voor de terugreis. Man, wat mis ik Zweden na zes weken alweer.
Misschien kun je een draadje openen met een virtueel schuifje: Martin is "Thuis in Nederland", "Thuis in Zweden" of "Onderweg". Dan kunnen we daar kijken of we molenfoto's kunnen plaatsen zonder dat jij dan meteen aan de beurt bent. ;-)
Leon schreef:
ma 13 jun, 2022 09:26
(Nb. de oude foto blijft staan en is beschikbaar voor het bereiken van eeuwige roem….)
Ben gisteravond voor de eeuwige roem gegaan. De spoorlijn Aken - Tongeren gevolg en een aantal bruggen / viaducten bekeken maar geen zekere match. :? Later maar weer een nieuwe poging wagen.
Hier iets voor de tijdelijke roem.
0017 - Copy - Copy.JPG
Mooi! Ben benieuwd waar dit is, dan kan dat ook op de bucketlist.