peter de rijk schreef:bert sitters schreef:Veel interessanter lijkt mij als iedere autobezitter een op maat gerichte autogebruikanalyse krijgt, waarbij op grond van zijn verplaatstingsgedrag per auto helder in beeld komt welke ritten wel nodig zijn en welke ritten door een het aanwezig zijn van een redelijk alternatief overbodig zijn. Doel is aantal vervuilende kilometers drastisch de reduceren.
Wat zou de uitkomst zijn als een dergelijke analyse op jouw vliegkilometers werd losgelaten? Die lijken mij dan per definitie overbodig.
Fietsen kun je immers ook volop in de Hollandse polder.
Helaas komen er behalve thuis blijven daar geen redelijke alternatieven uit om op die bestemming te komen.
Een verschil met autogebruik is , dat een aanzienlijk deel van de autoritten korter is dan 10 km is en ook voor langere ritten biedt de combinatie van fiets en O.V. vaak een prima alternatief.
Overigens zou ik een dergelijk confrontatie met mijn vlieggedrag best aandurven. Fietsen doe ik ook volop in de Hollandse polder, maar net als jij wil ik en moet ik zelfs voor opdrachten ook andere gebieden van "de wijde wereld" ontdekken.
Maar wat betreft jezelf? Durf jij die confrontatie ook aan? Wat dacht je ervan om jouw eigen tekst die je loslaat op anderen: "Fietsen kun je immers ook volop in de Hollandse polder," consequent als omlijnd kader te plaatsen bij alle relevante teksten over verre reizen, alle aanbiedingen voor goedkope vliegtickets en andere advertorials op jouw site?