Ja het is ook: wat hij (de rederij) zegt.Peter Molog schreef: ↑do 07 sep, 2023 18:35Het is overigens:Grandonneur schreef:de media weet van heeft.
de media weet van hebben.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja het is ook: wat hij (de rederij) zegt.Peter Molog schreef: ↑do 07 sep, 2023 18:35Het is overigens:Grandonneur schreef:de media weet van heeft.
de media weet van hebben.
Helemaal géén dienst tussen Groningen en Noorwegen is natuurlijk nog het beste voor het milieu.
Grappig.Speeder300 schreef: ↑za 09 sep, 2023 13:05Helemaal géén dienst tussen Groningen en Noorwegen is natuurlijk nog het beste voor het milieu.
Voor mij zit hier toch hét grootste argument in opgesloten.Poppink schreef: ↑za 09 sep, 2023 13:52Grappig.Speeder300 schreef: ↑za 09 sep, 2023 13:05Helemaal géén dienst tussen Groningen en Noorwegen is natuurlijk nog het beste voor het milieu.
Dit soort argumenten komen steeds weer terug als iemand van mening is dat we bewuster met de belasting van het milieu om moeten gaan.
... Bewustwording, kleine stapjes.
Al was het maar dat je de helft minder vliegt dan voorheen, dat de kachel wat lager staat of dat je de fiets wat vaker pakt.
Toevallig kom ik uit de energie-wereld, ben zodoende een klein beetje op de hoogte van de energie-hoeveelheden die wij uit andere bronnen zouden moeten gaan halen, en ik heb ongeveer dezelfde indeling als jij. Met één verschil, dat “opschieten” had ik in de jaren 10 gezet, en de stap die daarna kwam (en dus nu is) is “te laat”.
Het tweede is omdat je het eerste denk ik niet goed inschat. De tweedeling tussen de bewusten en bewustelozen wordt m.i. nog steeds groter.
Hoog tijd om ijzer met handen te breken, steeds groter wordende bewustwording is niet genoeg en geen tijd meer voor geduld. Harde beleidsmaatregelen zijn nu nodig.Poppink schreef: ↑za 09 sep, 2023 14:42In principe ben ik het helemaal met je eens Leon, maar.....
Je kunt geen ijzer met handen breken.
Ik heb vertrouwen in de steeds groter wordende bewustwording in de bevolking.
Nog zo'n langzaam proces: de bunkerolie in de scheepvaart. We moeten nog enig geduld oefenen.
Treffend gezegd. Als we nu, op dit moment, stoppen met álles, dan schijnt het zo te zijn dat we daar over 30, 40 jaar positieve gevolgen van beginnen te merken.