Leuk, weer een update!
Nog nieuwe deelnemers? (-:
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat zit daar natuurlijk in.... Tandpasta, tandenborstel, shampoo, deo, zonnebrand, scheermesjePeter Molog schreef: ↑wo 31 mar, 2021 18:05Wat mij nog meer opvalt. Een toilettas van 300 gr, maar geen tandpasta, tandenborstel, iets van zeep.
Ik heb niet de allerlichtste tassen, en jij waarschijnlijk wel.Bert van Sprang schreef: ↑wo 31 mar, 2021 17:24wat mij opvalt is dat je bikepackingtassen net zoveel wegen als mijn achterdrager met voor-, stuur- en zadeltassen .
Voor een groot deel van de items komt dit door mijn lengte. Meer lengte = meer volume. Die lange broek bijvoorbeeld is qua volume drie keer zo groot als een vergelijkbare broek van mijn vriendinBert van Sprang schreef: ↑do 10 jun, 2021 09:43Het verbaast me dat je zo weinig items meeneemt (minder als ik) en dat het toch zoveel volume wordt. Daar is vast nog veel te halen als je dat wilt.
Statief ga ik niet thuislaten. Fotografie is een nog grotere hobby dan fietsen en wandelen. Dit statief is al 1 van de kleinere/lichtere die verkrijgbaar is en ik ga hier verder geen concessies op doenWim schreef: ↑do 10 jun, 2021 10:15Klopt, compacter moet kunnen. Doe de roltas op de drager weg en leg er alleen de tent op (die hoeft niet in een tas). Is je statief echt nodig? Ik heb een klein donsvestje ipv een trui/fleece vest.
Het eindresultaat is dat ik vaak niet eens mijn grotere achtertassen nodig heb en het doe met veel lichtere van 33 liter per stel (en 1050 gram).
Ik wil het geen koken noemen wat ik doe, maar ik zou mijn "kook"-moment niet willen missen. Heerlijk rustgevend om mijn kookspulletjes uit te pakken en mijn maaltijd klaar te maken, met een kopje (oplos)koffie na.Koken doe ik niet. Ik snap niet waar jullie die spullen laten en dat gedoe met koken en afwassen staat me tegen.
Open daarvoor svp een nieuw topic. Maar kijk ook vooral in de talloze eerdere topics hierover. Spoiler: adviezen voor donzen slaapzakken convergeren naar Cumulus.
Verwarring is niet nodig hoor, ik denk dat we het gewoon anders doenPoppink schreef: ↑do 10 jun, 2021 11:11Dank je voor je lijst @Polariteit.
Een paar opmerkingen.
Ik zie 2 shirts en 1 fietsshirt in de bagage en 1 aan je lijf, daarover is bij mij wat verwarring.
Een fietsshirt is naar ik aanneem het buitenshirt.
Ik heb zelf 2 ondershirts van Futurum, 1 fietsshirt, een t-shirt en een slaapshirt plus een polo.
De lange broek laat ik thuis, daarvoor alleen een lange hardloopbroek en nog een korte broek voor het netjes.
Waterdichte kleding ontbreekt. Ik heb wel een windjack.
Als het regent schuil ik of zit op een terras.
Regent het flink door dan zet ik mijn tent niet eens op en neem een hotel.
Fietsen doe ik uiteindelijk voor mijn plezier en plezier combineert zich in mijn geval niet met afzien.
Voor de was een wasbak, een lijn, wasknijpers en een tube zeep van de Kruidvat.
Koken doe ik niet. Ik snap niet waar jullie die spullen laten en dat gedoe met koken en afwassen staat me tegen.
Ik moet bekennen dat mijn menu vaak wat eentonig is met broodjes met beleg en yoghurt en jus d'orange.
In het buitenland ga ik graag tussen de middag warm eten in een restaurant, mooie lange pauze en 's avonds niet met een bolle buik naar bed.
Eerder heb ik al eens vermeld dat ik een dunne slaapzak heb, Nomad Cape Lite.
Om bij koude nachten warm te blijven gebruik ik een reddingsdeken.
Die reddingdeken had ik bij mijn laatste tochtje niet meegenomen, niet nodig toch?
Wat heb ik het koud gehad!
Misschien niet passend in dit paklijst topic, maar welke slaapzak gebruiken jullie en hoe houden jullie het 's nachts warm?
Ik noem zelfs het opwarmen van water voor een zakje adventurefood gewoon 'koken'; want dat is precies dat wat je aan het doen bent tochBert van Sprang schreef: ↑do 10 jun, 2021 13:07Ik wil het geen koken noemen wat ik doe, maar ik zou mijn "kook"-moment niet willen missen. Heerlijk rustgevend om mijn kookspulletjes uit te pakken en mijn maaltijd klaar te maken, met een kopje (oplos)koffie na.Koken doe ik niet. Ik snap niet waar jullie die spullen laten en dat gedoe met koken en afwassen staat me tegen.