Pat schreef:
Het was afzien tijdens de herfststorm .. Veel regen en elk stroompje werd een rivier .. 400 hoogtemeters tillen, duwen en trekken van een fatbike, soms is fatbiken niet altijd even leuk .. Al met al uiteindelijk minder Km's dan gepland. Op een dag zelfs maar 20 Km gefietst (en push and carry) ..
Patrick, klinkt niet als een echt geslaagde tocht? Hoe beviel trouwens het netje op de stuurrrol? en je bikepacking setup?
En je fotootjes zijn iig wel geslaagd, mooi.
Pat schreef:Wel blij met mijn fatbike maar hij is wel erg zwaar als je 400 meter omhoog moet klimmen/tillen en duwen ..
Denk dat geen enkele fatbiker dat zal tegenspreken, vooral niet met bagage.
Vind zelf het duwen van de fiets wel meevallen, tis meer het tillen/slepen wat ik soms een straf vind. En soms is een mtb gewoon een betere keus, die is net wat hanteerbaarder en lichter.
Maar volgens mij moet je ook ontdekken wat je samen met de fiets kan, het is toch heel wat anders dan op glad asfalt. En je moet een enorme dosis gekte en doorzettingsvermogen hebben. Als je moe bent of het regent of alle weggetjes zijn veranderd in modderstromen wil dat (bij mij iig) nog weleens verdwijnen. Heb de fiets ook al wat keren verhit op de grond gesmeten en mezelf vervloekt en afgevraagd waarom ik altijd zulke onmogelijke routes zoek. Maar het vaak prachtige uitzicht, de mooiste kampeerplekjes en vooral dat 't me gelukt is laat alle ellende vergeten.
Ennnnn .. een fatbike kan veel wat een mtb juist
niet kan, want het is toch de beste rivierkruiser, moddervreter en sneeuwploeger die je maar kan wensen.
En storm en tentjes.. wat ik behoorlijk eng vind is onweer, niet zozeer in het bos maar meer in 't berggebied, boven de boomgrens, met niets anders dan stenen. De stalen pugs, tentstokken, haringen .. metaal in de buurt is niet slim. Maar om in 't donker, in de stromende regen/hagel als een opgerold bolletje zitten en onderkoeld raken is ook geen goed idee. Wat is dan eigenlijk het beste wat je kan doen?
Hier twee voorbeeld plaatjes, het was toen nog mooi weer maar bij plotsopkomende donder/bliksem kon ik nergens schuilen, naar beneden fietsen was ook geen goed idee want al het regenwater, zand en rotzooi stroomt daar ook heen (en dat was veel) en of het helpt als je lager zit is ook nog maar de vraag want het blijft tenslotte een open landschap.