Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1190 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34376 berichten
Poppink schreef:
ma 09 mei, 2022 00:06
Martin E. van Doornik schreef:
zo 08 mei, 2022 23:20
M'n computer is nog steeds niet op internet aangesloten. Moet daarvoor naar Trebutiken in Karlstad.
Over 3Butiken Karlstad
3Butiken Karlstad is actief in draadloze telecommunicatie en had in 2020 in totaal 1.164 medewerkers. Het aantal werknemers is sinds 2019, toen er 1.161 mensen bij het bedrijf werkten, met 3 personen toegenomen. Het bedrijf is een naamloze vennootschap die sinds 2000 actief is. 3Butiken Karlstad had in het laatste boekjaar (2020) een omzet van SEK 7.208.238.000.
We zijn vandaag naar Karlstad geweest, maar het adres van TreButiken in winkelcentrum Bergvik is niet meer. Verhuisd naar het centrum. Parkeergarage. Gekuierd door de stad rondom het marktplein. TreButiken kon mij echter niet helpen, want de prepaid ondersteuning met de Mifi-router is uit hun pakket geschrapt. Men verwees ons naar andere fysieke adressen van diverse providers, zoals Telia. Maar ik zou een jaarabonnement moeten betalen à 800 SEK per maand en dan moet je ook nog een Zweedse BSN-nummer hebben om je te registreren. Vijf uur later na tegen zovele muren aangelopen te hebben, met lege handen terug gereden. En wij verblijven hier nog vele weken!
Om je haren ervan uit je hoofd te trekken.
En een smartphone met Zweedse prepaid de WiFi laten verzorgen door daarop de WiFi hotspot in te schakelen?
Misschien iets voor een apart draadje?
Jurr schreef:
ma 09 mei, 2022 16:30
En een smartphone met Zweedse prepaid de WiFi laten verzorgen door daarop de WiFi hotspot in te schakelen?
Gaat niet zonder inschrijving met een Zweeds BSN-nummer en je moet ook een vol jaar betalen à 80 euro per maand. Alles draait hier om het Zweedse BSN-nummer.
Ik ben gewend om voor een computer met grote scherm te werken, daar gaat de router om.
Leon schreef:
ma 09 mei, 2022 11:34
Dit lijkt toch al aardig: https://www.google.com/maps/@49.6953974 ... 384!8i8192
Nog even doorzoeken, Leon!
WillemT schreef:
zo 08 mei, 2022 16:13
In welk dorp staat deze boerderij?
Dan is mijn vraag: waarom heb je deze op de foto gezet? Wat is hier zo bijzonder aan dat je denkt dat dit, voor mij niet zo'n bijzonder pand, te raden is? Wat zie ik niet? :?
WillemT schreef:
ma 09 mei, 2022 11:23
Ik was op weg van Trier naar Luxemburg Stad.
Een bekende route als bijvoorbeeld de Groene Valleien Route?
Martin, ik heb bij Hollandsnieuwe 5 Gig voor 10 euro.
Geldt ook in Zweden.
Zolang je geen raadplaatje speelt is 5 Gig ruim voldoende, ook voor weken.
willem.m schreef:
ma 09 mei, 2022 16:45
Misschien iets voor een apart draadje?
JanH schreef:
ma 09 mei, 2022 18:45
Dan is mijn vraag: waarom heb je deze op de foto gezet? Wat is hier zo bijzonder aan dat je denkt dat dit, voor mij niet zo'n bijzonder pand, te raden is? Wat zie ik niet?
Dat is een vraag die men bij vele raadplaatje-foto's kan stellen :-). Ik vond deze boerderij in de context van het welvarende Luxemburg een opmerkelijke verschijning. Je zou zoiets meer in Noord-Frankrijk verwachten. Verder vertelt het geheel een lange geschiedenis van verbouwen een aanbouwen. Let eens op die enorme, uitstekende, daken. Wat is daar het doel van geweest. Hooiopslag? Nu ligt er een flinke berg stammetjes, kennelijk stoken ze nog op hout. Die dikke schoorsteen rechtsboven? Met welke bedrijvigheid heeft dat te maken en gebruiken ze daar dat hout voor? Of handelen ze in hout? En dan die ramen met half dichte rolluiken. De Sansevieria's ontbreken nog .... Op Streetview zie je dat er een grote TV-antenne op het dak staat, die is nu weg. Het schoteltje links is een concessie aan de moderne tijd. Tot slot het pleintje, het lijkt wel of ze het elke dag vegen. Kortom, ik kneep meteen flink in de remmen toen ik dit zag.
JanH schreef:
ma 09 mei, 2022 18:45
Een bekende route als bijvoorbeeld de Groene Valleien Route?
In het stroomgebied van de Syre
Iets vergelijkbaars, maar t'is hm niet.https://www.google.com/maps/@49.6090449 ... 384!8i8192
JanH schreef:
di 10 mei, 2022 20:08
Iets vergelijkbaars, maar t'is hm niet.
Fraai exemplaar inderdaad met ook die grote kap en dat smetteloze (de volksaard neem ik aan) pleintje. Je zit op 10 km van de beoogde boerderij, deze ligt langs een fietsroute door het stroomgebied van de Syre.
Ondanks dat ik liever niet meedoe met raadplaatjes die alleen met veel aanwijzingen te vinden zijn, heb ik toch tien minuten gezocht. Tevergeefs. Ik sla deze beurt definitief over en hoop dat iemand met meer geduld dan ik de juiste plek vindt.
WillemT schreef:
di 10 mei, 2022 22:18
Je zit op 10 km van de beoogde boerderij, deze ligt langs een fietsroute door het stroomgebied van de Syre.
Als ik 10 km as-the-crows-flies stroomafwaarts kom ik uit in Betzdorf: niets.
Stroomopwaarts heeft geen zin omdat de bron van de Syre binnen die 10 km valt.

Of
-bedoel je niet as-the-crows-flies
-vat ik de tekst "door het stroomgebied van de Syre" verkeerd op. Je fiets niet langs de Syre, je kunt het gebied ook doorkruisen.
Leon schreef:
wo 11 mei, 2022 20:00
In Rodenbourg?
YES ;-)

Was dit nou zoveel moeilijker dan deze? De foto is helaas niet meer beschikbaar maar dit is de bijbehorende streetview.
JanH schreef:
wo 11 mei, 2022 18:58
-vat ik de tekst "door het stroomgebied van de Syre" verkeerd op. Je fiets niet langs de Syre, je kunt het gebied ook doorkruisen.
Als je in google zoekt naar "fiets" en "Syre" staat deze bovenaan ;-)
Volgende foto dan maar? In dit geval zitten de hints denk ik wel in de foto zelf.
Afbeelding
De asperges doen wijzen in de richting van Limburg. Om precies te zijn hier:

https://www.google.nl/maps/@50.8968693, ... 2!1b1!2i37
Op löss en rivierklei is het slecht asperges telen, daarvoor is zandgrond nodig. Dit wordt afaik een perceel aardappels.
De lokatie is wel goed. Dit is de plek waar zich vorige zomer tijdens de overstroming vrijwel alle water van het stroomgebied van de Geul (het 'slootje' op de foto) moest wurmen, wat niet goed lukte.
Jij bent.