Dit is een zogeheten Fjordenpaard. De linker kerk boven zijn of haar rug heeft een verhoogd koorgedeelte, wat je wel vaker ziet in het rivierengebied. Ondanks naspeuringen geen suc6 gehad.
Verrekte moeilijk, honderden Google afbeeldingen van kerken in het rivierengebied kwamen aan m'n ogen voorbij. Totdat deze oude afbeelding verscheen. De beide kerken komen heel mooi overeen met die op het raad plaatje.
Volgens het onderschrift zou het Gendt zijn, tegenover Nijmegen, maar de huidige situatie van de hervormde kerk klopt helemaal niet. De galmgaten en de torenspits zijn anders, het koorgedeelte is te laag. Verdwenen middenschip, wat wel op het raad plaatje staat. De oude foto is Gendt helemaal niet! https://www.google.nl/maps/@51.8750694, ... 312!8i6656
Verder heb ik gekeken naar Valburg en Maurik, lijken bijna op elkaar maar toch niet.
Ik fietste afgelopen zaterdag met een stevige wind in de rug (30 km/u gemiddeld) van de Achterhoek naar huis. Deze foto maakte ik een tijdje na Valburg. En ik zal er als bonus een bsmmetje tegenaan gooien: de naam van plaats waar we op uitkijken heeft te maken met de eerste reactie van Leon. Graag de exacte locatie.
Hier is dan mijn volgende raad plaatje. Helaas rotweer, maar dat kan iedere WF'er ook overkomen....
Zelfs hier, achter dit houten bedrijfspand, is er Streetview. Aan de andere kant loopt een doorgaande weg.
Die typische ramen en de vele meeuwen op het dak, het moet wel ergens in Denemarken zijn, maar Skåne is ook mogelijk. Ik kan niet verder zoeken, want m'n vrouw speelt momenteel patience op m'n computer....
volgens mij is het Burg Bederkesa in Noord Duitsland. Ik zat net als Martin al aan Denemarken te denken maar vond daar niets. zoeken naar kasteel of Burg noord duitsland leverde afbeelding met torentje op.
volgens mij is het Burg Bederkesa in Noord Duitsland. Ik zat net als Martin al aan Denemarken te denken maar vond daar niets. zoeken naar kasteel of Burg noord duitsland leverde afbeelding met torentje op.