Michael W schreef:Martin E. van Doornik schreef:Bob&Marguérite schreef:Martin E. ga je nog een hint geven over die verknipte foto
Ergens aan een bekend marktplein met uitzicht op een belangrijke basiliek, niet ver van NL.
Hier dus, de Denzelt (rechtshuis) bij de Sint-Willibrordusbasiliek
Michael W, je hebt niet bij vermeld wáár dit gebouw staat. Dat het volgens jou een rechtshuis is weet ik niet, want volgens de ansichtkaarten is het een
Hôtel de Ville, stadhuis dus, gelegen aan Place du Marche in Echternach (Luxemburg).
De onderstaande complete kleurenfoto, die "verknipt" in Raad plaatje staat, heb ik op de smoorhete dag van
8 juli 1971 vanuit mijn fiets genomen. Vroeger heb ik veel gefietst in Luxemburg, een heerlijk fietsland! De jeugdherberg van Echternach (nu helaas niet meer in gebruik) was gevestigd in een monumentaal pand uit 1648, vlakbij Place du Marche.
Dit dankzij de schoolreis die onze klas in mei 1966 maakte, bestaande uit slechts zeven kinderen, mijn leraar en een assistente, met een gehuurd Transit-busje, waar wij tien dagen (!) aan de Sûre bij Echternach hebben gekampeerd. Dit inspireerde mij tot mijn latere fietstochten in het groothertogdom. De onderste zwart-witte foto maakte ik op
15 mei 1966. Een hele mooie foto. Ik denk er nog vaak aan.