Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1146 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
Excuses aan Willem.m, toestanden en zo meer.
Hier is m'n nieuwe raad plaatje. Weer uit de oude doos. De nieuwe foto's bewaar ik voor binnenkort.
Pittoresk (1).jpg
In 1972 was je in Engeland, waarschijnlijk fietste je toen ook hier langs?
Klopt, 1972. Maar ik heb wel totaal tien keer in beautiful England gefietst. Ik stond bij het maken van deze foto met m'n rug naar een kolossaal bouwwerk.
Heel goed JanH! Datum was 2 juli 1972, mijn eerste keer naar Engeland, na aankomst per ferry van Amsterdam naar Immingham. Het links fietsen beviel me prima, echt een avontuur. Denk er nog vaak aan, zelfs na bijna een halve eeuw.
De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave:
Knipselr3.JPG
Hoe flik je dat? Ik heb echt geen flauw idee. Engeland is duidelijk. Maar dan?
Deze fietstocht door Engeland, met terugreis via Vlaanderen was de laatste vakantie vanuit m'n ouderlijke huis. De thuiskomst was erg onaangenaam. M'n ouders al inmiddels overleden. M'n broer in militaire dienst, m'n zus woonde vanwege haar werk elders. Natuurlijk niemand die me vroeg hoe de fietstocht was, behalve collega's op m'n werk. Kort daarna is het huis met de kapperszaak waar onze familie drie generaties lang hebben gewoond, verkocht.
Foto is in Ronda. Ik ben er nooit geweest, niks opgezocht, maar alles wijst er op.
Hier precies, denk ik: https://earth.app.goo.gl/Zwv79C
Leon schreef:
za 26 feb, 2022 20:55
Hoe flik je dat? Ik heb echt geen flauw idee. Engeland is duidelijk. Maar dan?
Ouderwets handwerk.🕵️‍♂️
Veel posts van Martin bevatten het jaartal 1972 (hij heeft klaarblijkelijk dat jaar gefietst in Zweden, Engeland en Amerika). Ik ben enkele Engelse steden bij langs geweest die hij noemt in diverse posts: Cambridge, Hastings, Dover, York en in die steden gekeken bij een groot gebouw. Bij York was het raak.
Nou ja zo dus.
Leon schreef:
za 26 feb, 2022 21:01
Foto is in Ronda. Ik ben er nooit geweest, niks opgezocht, maar alles wijst er op.
Vanwege de rotonde?
Leon schreef:Hier precies, denk ik: https://earth.app.goo.gl/Zwv79C
Klopt helemaal, right on the spot. Jij bent.
Niet vanwege de rotonde.
De banier zegt Spanje. De witte huizen zeggen Andalusië. De bergen suggerenen binnenland. De laagbouw zegt dat het geen grote stad is. Maar het is wel toeristisch. Er is een hotel en er staat in het Engels "gifts". Ernstig toeristisch dus, zoals de vele mensen al laten zien. Maar ik zie ook gebouwen ontbreken: er lijkt een brug. Nu heb ik al veel verhalen en foto's gezien van fietsers in Andalusië, en waar zijn die bijna allemaal geweest? In Ronda waar je altijd een foto van een hoge brug ziet. Alleen is deze van de andere kant genomen en je ziet de brug niet. Maar hij is er wel. :D
Volgende. Geen idee of dit te vinden is. Niks weggeshopt, alleen een stukje uitvergroot.
Afbeelding
Ik weet ondertussen welk schilderij in de street art is nagemaakt. Maar dat heeft een oplossing geenszins dichterbij gebracht. :?
Nu eerst fietsen. :D
@leon: Ik heb de foto even bekeken, maar heb daarbij denk ik hetzelfde gevoel als jij bij een raadplaat van IJsland: geen idee en te lastig. 🤔

P.S.
Met dit mooie weer ga ik een stukje fietsen, en ben in de trein op weg naar mijn startlocatie. Alleen roept de conducteur steeds de verkeerde plaatsnamen om: Kruikenstad, Kielegat etc. Heel verwarrend... 🙃
Zowel op de linker muisknop als op de windwijzer staat de naam Santiago. Heeft het iets te maken met Santiago de Compostela, de pelgrimsroute? Maar ook in Chili is er een Santiago....
Op de muurschildering een Bijbels tafereel. Vlucht naar Egypte in de sneeuw? Geen idee.... :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
zo 27 feb, 2022 13:29
... Heeft het iets te maken met Santiago de Compostela, de pelgrimsroute? Maar ook in Chili is er een Santiago....
Voor zover ik weet plaatst Leon alleen raadplaten uit Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje. Kortom: het is in Spanje.
De windwijzer staat op een kerk van de parochie van apostel Santiago, ergens in Spanje inderdaad.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 27 feb, 2022 13:29
Op de muurschildering een Bijbels tafereel. Vlucht naar Egypte in de sneeuw? Geen idee.... :roll:
La nevada o El Invierno, van Francisco de Goya.
Het ligt hydrologisch nogal centraal op het schiereiland.
De laatst tip triggerde mij. Via de bron van de Taag (zelf nog langs gefietst) kwam ik terecht in de Sierra de Albarracín. Zoeken op "Sierra de Albarracín iglesia del apóstol santiago" leverde een plaatje van een kerk op met de windvaan van het Raad plaatje! in de plaats Guadalaviar.
Met streetview in de omgeving van de kerk kijken leidde tot https://www.google.nl/maps/@40.3884088, ... 6656?hl=nl
Nou zo dus.