Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 112 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Mooie fiets Maurice heel veel plezier er mee.
Best wel asociaal van je om ons zo jaloers te maken :shock: :P :P

Mooi fietsje hoor.
Afbeelding

Hobby project, gekocht van eerste eigenaar en weer in nieuwstaat gebracht
sjacka schreef:Afbeelding

Hobby project, gekocht van eerste eigenaar en weer in nieuwstaat gebracht
Dankbaar project. Kun je nog 10 keer mee de wereld rond. Heb je wat specificaties van dit karretje. Ik denk triple 8 begin jaren '90.
Veel plezier er mee.
Het is een koga traveller 63cm uit 1990, afgemonteerd met een triple 7 speed LX groep en wolber velgen. Vorige eigenaar had hem gekocht van zijn allereerste maandsalaris
@sjacka:
Die foto roept bij mij weer dierbare herinneringen op aan mijn Motobécane uit 1979.
Als twee druppels water.
In 2008 heb ik die naar de Kringloop gebracht.

Jan
Inmiddels iets meer dan 1000 kilometer mee gefietst:

Afbeelding
Elmar z'n Avaghon X29
Hier zijn wat foto's van mijn fiets , ik ben er wel nog niet mee op vakantie geweest maar dat is wel de bedoeling ermee :)




Afbeelding
Zo zag hij er uit toen ik hem pas had.


Afbeelding
Zo ziet hij er op dit moment uit.


Afbeelding
De voorlamp is een Sigma Karma Evo XL. Die brand 8 uur op 320 Lumen en 24 uur op eco, dat is voldoende om een fietspad goed mee te verlichten. Helaas is deze lamp alleen oplaadbaar met een stopcontact. Er zijn wel powerbanks met een stopcontact uitgang die wil ik me nog eens kopen dan kan ik meerdere dagen zonder stroom. Ik heb nu 2 Xtorm 10.000 mah powerbanks maar die hebben alleen usb uitgangen. De fietscomputer is een Sigma Rox 10.0 gps computertje. Gaat een hele dag fietsen mee en is usb oplaadbaar met een powerbank. Handig om de totale kilometerstand van de fiets bij te houden. De teller staat nu op 3000km.


Afbeelding
Achterlampje is van Bontrager en doet 65 lumen. Is ook usb oplaadbaar met een powerbank


Afbeelding
Hier is een foto van de binnenkant van de Brooks stuurtas. Misschien handig voor iemand die er ook eentje wil kopen omdat ik geen enkele foto heb gevonden op het internet hoe hij er van binnen uit ziet. Ortlieb stuurtassen hebben nog aparte zakjes met rits sluitingen in de binnenkant maar de Brooks heeft dat niet. Jammer want als ik nu m'n sleutels in de tas doe rammelen die de hele rit en zo heb ik m'n powerbanks al beschadigd :x Hij heeft wel 9 Liter inhoud dat is best veel. Hij sluit met 2 magneten en is makkelijk te openen met een hand tijdens het fietsen. Ook is die 100% waterdicht.


Afbeelding
Het gereedschap tasje heeft 1.5 liter inhoud en hier zit een mini pomp , plakspullen en een multitool in .


Afbeelding
De zadeltas heeft 10 liter inhoud en is ook 100% waterdicht , ook zonder spatborden komt er geen water in.


De fiets is een Cannondale Badboy R SLX en is zoals de naam al doet vermoeden afgemonteerd met Shimano SLX. Het is een 3x9 dus een groot bereik , wel handig in Zuid Limburg. Ik kom overal moeiteloos omhoog. Ik heb ervoor gekozen om op deze fiets geen bagagedrager te zetten omdat dat vind ik het model uit deze fiets haalt. Als ik de tassen eraf haal ziet hij er echt strak uit. Voordat ik ermee op vakantie ga (weekje kamperen in de ardennen) ga ik me nog een Topeak Journey aanhanger kopen want ik krijg nooit genoeg mee op deze manier :)
photobucket schreef:Deze site is niet bereikbaar

De webpagina op http://s1347.photobucket.com/user/Kwelg ... z.jpg.html is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Zeg kwelgeest, de plaatjes laden niet bij mij. :(
Wat gek , ik zie de foto's wel.
Zijn er meer mensen die de foto's niet kunnen zien ?
Ik zie ze, handig gedaan Dennis. :D
Ik zie de plaatjes ook, al vraag ik me af of het een goed idee is om nog een extra tasje voor een toch al royaal bemeten stuurtas te hangen. Het nodigt alleen maar uit tot nog meer spullen meenemen en een hoger gewicht waar je dat volgens mij niet zou willen. Dat zadeltasje zou ik dus aan het zadel hangen van een andere fiets, want deze heeft er al een.
Ortlieb heeft inserts voor camera's die in de stuurtas passen, mogelijk dat die ook in de Brooks passen (meten (passen) is weten). dan kun je eea een beetje organiseren.
_Peter_ schreef:Ortlieb heeft inserts voor camera's die in de stuurtas passen, mogelijk dat die ook in de Brooks passen (meten (passen) is weten). dan kun je eea een beetje organiseren.
Om alleen je sleutels krasvrij op te bergen is dat een oplossing die nogal duur is en volume inneemt in je stuurtas. Dan kun je beter je sleutels in een hoesje of zakje (bv. zoals je bij een sportbril vaak krijgt) steken.

Veel plezier gewenst met je fiets, Dennis.

Carl
Ik vind die stuurtas van 9 liter nog veel te klein. Ik kwam er pas achter dat Gilles Berthoud een klickfix stuurtas van 10 liter maakt. Had ik dat eerder geweten had ik die gekocht. Het liefst heb ik een stuurtas met klickfix systeem van 15 liter ofzo , maar die bestaan niet helaas. Het hoeft niet zwaar te worden , ligt eraan wat je erin doet.
Mooie fiets Dennis :).

Ik zou persoonlijk echter afzien van die Topeak Journey op deze fiets denk ik. Ik heb zelf ook een Topeak Journey, voor de grap eens achter mijn racefiets gehangen, maar dat fiets gewoon echt niet fijn. Op het vlakke al niet, en op heuvels geeft het echt het gevoel alsof de fiets door midden gaat breken.

Met een keertje geleende Burley Nomad (trailer met 2 wielen) had ik daar geen last van.

Kan op foto's slecht oordelen over de verdere stijfheid van dit frame. Maar ik vermoed dat het eerder neigt naar een racefiets dan doorsnee vakantiefiets waar je relatief prettig met een single wheel trailer achter kunt rijden.
Ik zou voor een vakantie ook echt gewoon spatborden en dragers monteren en daar tassen op hangen en niet gaan voor een karretje achter de fiets.
Als je een grote stuurtas te zwaar vult heeft dat een groot negatief effect op het rijgedrag van je fiets. Dus voordat je overgaat tot de aanschaf van een grotere stuurtas, wellicht je huidige stuurtas eens testen met twee bakstenen er in.
Inmiddels kan de foto's zien, mooie fiets Dennis!

Ikzelf heb nu een nieuw Thorn Nomad frame aangeschaft, en alle onderdelen van de gescheurde KTM overgezet. Dit is het resultaat op de eerste proefrit bij Bergschenhoek:
Afbeelding
En hier met wat bepakking op de grens met België:
Afbeelding
Ik heb (voorlopig) de meegeleverde vaste vork geïnstalleerd. Rijdt best wel goed, maar later zal ik nog de reeds klaar liggende RockShox Recon Silver TK Solo Air vork installeren.
Ziet er goed uit, mooi en praktisch met die s en s koppelingen. :)
Hierbij een foto van mijn alledaagse fiets, gisteren en vandaag als vakantiefiets.

Afbeelding