Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1101 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34476 berichten
Dit hier? https://www.google.nl/maps/@52.1550229, ... 704!8i4352
Ik herken op de achtergrond de lelijke gebouwen rondom station Amersfoort makkelijk. Opgestelde oude treinen van de Stichting Historisch Dieselmaterieel. Rechtsvoor een MAK locomotief voor goederenvervoer.
Perfect Martin, ik had niet anders van je verwacht.
Jij bent weer.

Ik zag zojuist dat ik mijn foto plaatste op pagina 1100.
Had ik beter een foto kunnen plaatsen van een 1100. (zonder die lelijke botsneus)
NS-1112.jpg
Zo'n 1100 herinner ik me heel goed, door de machinisten bijgenaamd als de "dansende Emma", omdat hij zo schudde.
De wagon vlak daarachter is een "Stalen D-bagagewagon", die ondanks zijn haast moderne uiterlijk uit 1932 stamt, gebouwd door Beijnes in Haarlem.

Ik zal straks een foto uitzoeken.
Ik heb ook een foto gemaakt van zo'n 1100, maar als grote schaalmodel, datum 25 juli 1967 in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Zelfs met een simpele Agfa Click II-camera wel een geslaagde foto.
Loc 1100 serie.jpg
Hier is dan mijn volgende:

DSC00043-bew.jpg
Bochten in de loop van het water en het land is niet zo diep verzonken ten opzichte van de stroom.
Een oude stroom door een relatief nieuw ontgonnen veengebied.
Het type woning drijft mij naar Zuid Drenthe of toch Groningen?
Damsterdiep? Slochterdiep?
De vervallen fabriek zegt me niets. In Nederland worden niet langer gebruikte gebouwen relatief vaak snel gesloopt.
Het is inderdaad vlakbij Martin thuis.


https://www.google.com/maps/@53.3346859 ... 384!8i8192


vergelijkbare vaarten bekeken op de satelliet en met een beetje geluk en letten op dat reliëf aan de wegkanten gevonden.

Het watertje is daarmee het winsumerdiep en de schoorsteen zal van een oude steenfabriek zijn. Het lijkt me erg mooi fietsen daar.
In de 70er een 80er jaren van de vorige eeuw zó vaak langs gefietst, meestal vanuit Winsum op weg naar Fraamklap en Middelstum.
Mijn Simca Aronde Monthléry Speciale stond onder dak bij Labor.
Fietsen ook langs Rottum, Usquert en dan de Noordpolder in.
Had ik het al niet eens eerder gezegd?
Er gaat niets boven Groningen.
Ga je richting Eenrum dan staan de bomen scheef langs de weg wegens de overheersende windrichting.

Jacques Brel, Mijn vlakke land doet ook deze regio recht.
Klopt, de oude trekweg van Onderdendam naar Winsum. In het Groninger landschap staan er inderdaad nog enkele restanten van steenfabrieken, hier tichelwaark genoemd. Rond 1900 waren er ooit 80, alleen al in Groningen! Ik wilde aanvankelijk via Bedum naar Stad fietsen en dan terug via de N361, maar in Onderdendam kreeg ik een beetje pijn in m'n rechter heup, zodat ik de route ingekort heb. Datum 14 augustus 2021. Ik had net een nieuwe camera, dus een voorraadje Raad plaatjes geschoten. :wink:
Grandonneur, de volgende is voor jou.
de volgende raadplaat,

175C466E-F159-4FFB-AAA6-57ACBE8BA6B7.jpeg
Heul, Alkmaar. :)
Punt voor Jurr!

De ijssalon op de achtergrond is het omfietsen waard. https://www.laanijsalkmaar.nl. Vandaar ook dat er een italiaan won natuurlijk, bedenk ik me nu. Had het kunnen weten. Die derde italiaan op het plaatje, voor die Belg, die won. Viviani.
Goed ijs, altijd fijn ;)

De volgende:
20220113_145226.jpg
Lijkt me op een coupure in een vestingwal, bij het water gelegen, maar waar? Heusden, Gorinchem, Brielle, Hulst, enzovoorts....
Was er een soort van Daf-meeting?
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 jan, 2022 15:55
Heusden, Gorinchem, Brielle, Hulst [...]
Die vier plaatsen zijn het niet.

Martin E. van Doornik schreef:
do 13 jan, 2022 15:55

Was er een soort van Daf-meeting?
Niet dat ik weet. Maar misschien waren dit de laatste twee of waren ze hun mede-Dafjes kwijt? ;)
Zaltbommel, Woudrichem, Willemstad, Nieuwpoort? :wink:
Zo te zien staan ze hier niet bij.
4C0240A7-095A-4075-B5A2-B94177BEC64E.jpeg
2019 bij Giethoorn
Grandonneur schreef:
do 13 jan, 2022 17:18
Zaltbommel, Woudrichem, Willemstad, Nieuwpoort? :wink:
Ook die vier niet ;)

JanH schreef:
do 13 jan, 2022 19:15
Zo te zien staan ze hier niet bij.
Wel een leuk rijtje (:
Zutphen Ijsselkade
Marjan schreef:
do 13 jan, 2022 21:40
Zutphen Ijsselkade
Da's te ver naar het noorden, en te ver naar het oosten.
Jurr schreef:
do 13 jan, 2022 22:12
Da's te ver naar het noorden, en te ver naar het oosten.
Naar het Noorden en naar het Oosten kan het nooit te ver zijn.