Ja qua vervangen van de remhoeven heb je ongetwijfeld gelijk besef ik me; ik snap dat bredere banden ook hoger zijn; maar juist in de hoogte heb ik bij de huidige remhoeven 1.5-2cm speling tussen band en remhoef. Aan weerszijden is er zo'n 0.5-1cm speling; ik weet alleen niet hoe nauw dit allemaal komt; heb daar ook geen ervaring mee. Op het oog lijkt met name de breedte bij de remhoeven en de breedte tussen band en achtervork limiterend; daar moet neem ik aan ook enige marge in zitten al heb ik geen idee hoeveel.m-gineering schreef: je maakt een gedachtenfout
bredere banden zijn ook hoger. Als ze klem lopen tegen de rem helpt het vervangen van alleen de rem niet, het bevestigingspunt van de rem moet dan ook mee omhoog.
Deze remhoeven (39-49mm) zitten er op; dit bij een standaard(?) 622x19 band. Is 25mm echt de max? want dan lijkt het me de moeite allemaal niet waard...
Fiets komt uit 1987 ofzo; groep is shimano exage 300ex (?) 'biopace' model.. (lekker irritant met het afstellen van de voorderailleur...). Als er toch eenvoudig bredere banden op zouden kunnen ga ik overwegen om er een andere groep op te zetten; heb alleen geen idee wat in dat geval een duurzame oplossing is.m-gineering schreef:Dat betekent of een nieuw frame, of flink framebouwen, of wielen met een kleinere diameter monteren icm langere remhoeven(de 650B route)
de huidige raceremmen hebben een inbouwhoogte van 39-47mm (staat vaak achter in de remhoef gestanst), dan ben je met een echte 25mm band al vaak uitgepraat Oude racefietsen van 30+ jaar terug hebben ev nog remmmen met 57mm remhoeven, daar passen 35mm banden in. Racefietsen met middenoptrekremmen zijn vaak nog ruimer