Mark80 schreef:Jurr schreef:Mark80 schreef:
Bedankt, dit heb ik inderdaad overwogen. Maar alle drie zijn ze nogal ver fietsen voor mij (uit Haarlem). Ik zie het niet zo zitten om voor elk probleempje of een onderhoudsbeurt een dag onderweg te zijn. En met de trein is ook niet ideaal. De Vakantiefietser is voor mij een uurtje fietsen, dus dat is goed te doen.
idworx heeft wel standaard al bredere banden, weet alleen niet of de 64cm van een Easy Rohler genoeg is als framemaat?
Of anders Koga wellicht?
Koga en idworx zijn beiden te klein helaas (heeft Eric opgemeten)
Dan nog de volgende aanvulling:
als ik een Koga Worldtraveller S met Gates belt en Magura hs33 remmen configureer kom ik uit op een prijs van € 4.818,- voor de Koga
als ik de Santos Travelmaster 3+ configureer met dezelfde opties (SON, ringslot, 2 bidonhouders, Tubus Duo lowriders, etc.) kom ik uit op een prijs van € 4.968,- (dat is dus € 150,- meer dan de Koga)
als ik een Idworx Easy Rohler Evo configureer (met Gates belt) kom ik uit op € 4.935,- (dat is dus € 117,- meer dan de Koga), voor een leuk kleurtje komt daar nog eens € 450,- bij en voor zo'n prijs wil de leverancier je vast ook wel matsen met 2 gratis bidonhouders
De vergelijkingen tussen een 3+ en een 2.8 of een 2.9 puur op de breedte van de banden, vertaald in de meerprijs, lijken mij net zo scheef gaan als een vergelijking tussen een Worldtraveller S versus een Grandtourer S van Koga of een Easy Rohler travel versus een Easy Rohler light van Idworx. De travel versie is € 200,- duurder dan de light versie en dat "alleen maar voor dunnere banden en het ontbreken van lowriders van € 66,-?" Of is dit allemaal ook maar een marketing verhaal???
Daarbij snap ik niet de achterdocht van sommigen als het om Santos gaat. Ik bedoel, alles is te vinden op het internet, alle specs, de prijzen, noem maar op. En niet alleen van Santos, maar ook van Koga en Idworx. Een vergelijk is zo gemaakt, met name om je goed te oriënteren vòòr de aankoop, zoals je dat graag wilt.
Nu blijkt dat zowel een Koga als een Idworx te klein voor je is en ook zij onderscheid maken in prijzen en modellen, dan is de keuze toch niet zo moeilijk meer?
Zoals Wim al aangeeft:
"Dan is het dus Santos - of een maatframe."