rooss schreef:Waarom wordt jij nu ook persoonlijk? Ik probeer net het item terug te brengen op het onderwerp de electrische santos travel lite, zonder aanvallen op personen.
Overigens vindt ik dat met name van jou wel erg vreemd omdat jij degene was die dit item op 22 november weer "opende" na bijna 2 jaar met aan het einde je conclusie:
Mijn hemel, wat een soap! Vandaag ben ik dit draadje eens door gaan spitten. Ik dacht dat ik wat gemist had, omdat ik in oktober nog volop aan het fietsen was. Nu pas zie ik dat dit topic al 2 jaar oud is en een maand geleden weer uit de ijskast is gehaald.
Nieuwkomer Rooss meldt zich op dit forum, gaat op onderzoek uit en stuit gelijk op het
Grote Santos Schisma...
rooss schreef:Christophorus schreef:
En ja ik heb goede relaties opgebouwd met Robbert van Santos
Ik ben een beetje nieuw in dit wereldje, en ga deze fiets toch niet meer kopen maar begin toch wel erg nieuwsgierig te worden hoe dat in fietsenwereld allemaal werkt, dus even op deze "Robbert" gezocht op het www.
De afgelopen twee jaar heb ik zelf kunnen snuffelen aan het wereldje van fietsenbouwers en -testers. Het tijdschrift Op Pad, waarvoor ik als freelancer 20 jaar lang fietsreportages heb geschreven, benaderde mij een paar jaar terug om rij-impressies van fietsen te gaan schrijven. Degene die dat jarenlang had gedaan (in loondienst bij de ANWB), was na de zoveelste re-organisatie opgestapt en heeft zijn werk online als outdoor guru voortgezet.
Met enige aarzeling (ik ben ervaringsdeskundige, maar geen expert op het gebied van fietstechniek) nam ik de uitdaging aan, met als voorwaarde dat ik alleen over vakantiefietsen zou schrijven. (Van racefietsen, mountainbikes en e-bikes heb ik geen verstand. Wel van een Gazelle Tour de France uit 1978 (zie
hier), een Creafiets uit 1990, een Optima Orca ligfiets uit 2004 (zie
hier), een 'custombuilt' Santos Travelmaster uit 2008 (een fijne fiets; jammer dat deze niet meer met een stalen frame is te krijgen) en een op maat gebouwde M-gineering uit 2015 (zie
hier). De ruimte die ik kreeg was beperkt (600 woorden en wat foto's, verdeeld over 2 pagina's), maar inhoudelijk waren er geen restricties.
Robbert van Santos ken ik niet persoonlijk (alleen in 2008 heb ik hem even aan de lijn gehad toen ik mijn Travelmaster kocht, om mij te adviseren welk derailleursysteem ik het beste met gripshifts kon gebruiken). Dat bleek een niet geringe handicap toen ik een testfiets van Santos wilde aanvragen. Bij Idworx had ik een soortgelijk probleem. Nadat mijn eindredacteur de baas van Idworx, Gerrit Gaastra, had gebeld, mocht ik wel een keer bij de fabriek in Duitsland langskomen, waarbij Idworx mij dan ook nog een hotelovernachting aan wilde bieden. Heel vriendelijk, maar ik ben daar niet op ingegaan omdat het voor mijn gevoel dan een gesponsorde trip zou worden. Misschien was ik er uiteindelijk wel een keer langsgefietst, maar dan zou ik op kosten van Op Pad naar een camping zijn gegaan. Zo maakt iedere tester zijn/haar eigen afwegingen. Hoever je daarbij uit de bocht kunt vliegen, laten de haring- en oliebollentesten in het AD zien.
Rooss, welkom op dit forum, en iedereen nog fijne feestdagen!