door
Xxxxx » di 27 sep, 2011 23:42
De tovenaar schreef:De Dakota heeft geen probleem om afstanden tot 100km in één keer uit te rekenen met de OFM full als light. <knip>
Zo snel kan ik mijn kaarten niet ook op de GPS laden. Ik heb gekeken op MapSource/BaseCamp. En na nog enige tijd spelen zie ik nu zowel redelijk lange routes die wel gemaakt kunnen worden als redelijk lange routes die niet berekend worden. En ik zie inderdaad geen verschil tussen de Full en de Light versie in dit opzicht. OFK routeert in ieder geval veel sneller, maar ach da's ook logisch. Flut is sneller doorgerekend.
Maar nu ik je toch aan de lijn heb.
Vroeger paste ik voor iedere versie van OFM de TypFile aan. Dat hoeft nu niet meer, want ik zou niet weten wat ik nog zou willen verbeteren of veranderen. De perfectie is bereikt;
Met één uitzondering. Vanaf een bepaald zoomniveau verdwijnen de plaatsnamen en nog iets verder inzoomen en dan verschijnen de straatnamen.
Het interesseert mij niets door welke straat ik op dit moment fiets (en anders kijk ik wel op het straatnaambord). Maar ik vind het wel leuk om te weten door welke plaats ik nu fiets of welke Plassen dat zijn waar ik nu langs rijd.
En die informatie is onderweg (zelfs voor Anke achterop de tandem) lastig te vinden.
Wat ik vroeger deed was de POI's van City's (0100-1100) weergeven ongeveer zoals je knooppunten weergeeft. Zo kun je zien waar je de pijlwijzer moet plaatsen om de plaatsnaam te zien.
Ik zou het op prijs stellen als Plaatsnamen of de POI van het centrum beter zichtbaar zouden zijn.