Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Langs de Rhin of Rhein dus? Of daarboven langs Saarland? Dan begin ik vanaf Wantzenau naar boven toe....
Tja, deze streek heeft drie oorlogen na elkaar meegemaakt: De Frans-Duitse oorlog (rond 1871 denk ik) en dan de beide wereldoorlogen. Dat verklaart de Duitstalige plaatsnamen ook. Wat mij opvalt is dat de kopgevels van de meeste vakwerkhuizen tussen de verdiepingen afdakjes over de volle breedte dragen, op de raadselfoto juist niet.
Ik moet even corrigeren: ik fietste op 12 mei 1974 vanuit Karlsruhe naar Strasbourg. Bij Geffern stak ik op een drijvende Bailey-brug de Rijn over, naar het Franse dorp Drusenheim. Ik maakte wat foto's van Elzasser vakwerkhuizen in Herrlisheim, waarvan een 'n tijdje geleden ook als Raad plaatje heeft gestaan. Tot Strasbourg over de D468 gefietst, als ik me nog kan herinneren.
Saarland lijkt mij niet goed want dat zou een aardig omweg wezen als je van Karlsruhe naar Saverne fietst. Maar ik denk dat deze hint wel aangeeft dat het de noordelijke grens is.Bert van Sprang schreef: ↑do 23 dec, 2021 20:57Het is aan een fietsroute tussen Karlsruhe en Saverne.