Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Grandonneur schreef: ↑vr 09 dec, 2022 07:32Hoezo projectje; hij’s toch helemaal af zo..?
Leuk verhaal, en prima kleurtje
Over de rijkwaliteiten van de Expedition kan ik niets zeggen, maar qua afwerking en bouwkwaliteit bood de Giant waarschijnlijk op afstand de meeste waar voor zijn geld. Een Koga voor de helft van de prijs. Wie wil dat niet?DaVinci schreef: ↑vr 09 dec, 2022 09:21Met 1299 euro was deze Peugeot net zo duur als een Giant Expedition destijds. Tenminste als ik mij goed herinner.
Dat was ook de reden om in 1987 bij de fietsenmaker voor mijn vrouw en voor mijzelf een Giant te bestellen, de bekende antraciet met blauw, die je nog wel eens op Marktplaats tegenkomt.
Koga's vonden wij toen te duur, en de Giants waren ook “Quality touched by Koga” volgens de sticker op de achtervork.
Eens. Maar het goede nieuws is dat ze er wel zijn, en veelal ook nog in zeer goede staat. Kwestie van geduld.
In dit interview geeft Andries Gaastra wel een aardig overzicht van de geschiedenis van Koga en Giant in Nederland:Poppink schreef: ↑za 10 dec, 2022 11:30Maar vertel eens, hoe zit dat nou.
Vooropgesteld; ik heb me er niet in verdiept.
Batavus bouwde fietsen, Koga, en de frames kwamen van Myata, Japan. Koga Myata.
Giant bouwt een goedkope Koga.
Giant is toch Taiwan?
Of zijn Batavia en Giant ook al weer vriendjes.
Vandaag gebruikt i.c.m. de overschoenen. Lastig vergelijken omdat het vandaag kouder (en mistiger) was dan de vorige keer dat ik de overschoenen aan had (toen met wandelsokken) en toen had ik best koude voeten.
Geen idee. Wellicht kan @De Vakantiefietser dat zelf vertellen?