@ Shrek: Mijn mountainbike bevalt me heel behoorlijk qua geometrie en stabiliteit. Natuurlijk zijn er vast nog betere frames te vinden bij Idworxs en Santos, maar de overstap naar een ander frame lijkt me dan wat voorbarig. Bovendien kan dat altijd nog als blijkt dat de fiets bij belading toch te instabiel blijkt.
Een volledige trekkingfiets met kwaliteitsonderdelen in fatsoenlijke staat kost ook maar zo 1500 euro en dan krijg ik HS33's, Big Apples, stevige dragers, etc. Wat ik inmiddels dus allemaal al heb. En ook niet onbelangrijk: ik heb al vier fietsen. Dat is wel even voldoende
Mijn ervaring met fietsen kopen met mindere kwaliteit onderdelen is dat ik die uiteindelijk toch moet of wil vervangen door betere. Dan koop ik liever meteen onderdelen van een hoge kwaliteit cq met een goede prijs/kwaliteits-verhouding.
Ik wil mijn telefoon onderweg kunnen opladen. Dat gaat natuurlijk ook met een Shimano naafdynamo (met een laadsysteem en bufferaccu), maar die lopen zeker niet zo licht als de SON. De weerstand van een dynamo bepaalt in grote mate het trapplezier. En de SON lijkt hierin onovertroffen te zijn.