Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1045 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34327 berichten
Nav onderstaande tekst van deze site https://www.1limburg.nl/maasoevers-op-z ... xt=default wat op Google maps gekeken.
Zeker negen plekken aangetast
De oevers zijn beschadigd in Geulle aan de Maas, Meers, Maasband, Urmond, Berg aan de Maas, Nattenhoven, Grevenbicht, Visserweert en tussen Kokkelert en de brug bij Roosteren. Veel stenen zijn met de hoogwatergolf meegevoerd en ook oeverbeschermingen en keerwanddelen zijn weggespoeld.
Nieuwe opgave. :wink:
Knipsel3.JPG
Wat een gehannes om die ster te verwijderen.
Is die schilder met ezel echt of een beeld als kunstwerk? Ik kan thuis op m'n computer de ster weghalen, maar ik zit nog in de trein na een mooie fietstocht ondanks de grijze lucht. Nu doen, misschien kan het straks niet meer.
Is te zien op streetview, is dus een "beeld als kunstwerk".
Waarom de ster verwijderen/weghalen, is nl ook te vinden zonder zoeken op afbeeldingen met Lens, Bing of Google Afbeeldingen.
Een beetje creatief zijn met zoektermen helpt. 🕵️‍♂️
Gevonden: https://www.google.com/maps/@51.4436072 ... 384!8i8192
De Landschapschilder op Landgoed de Utrecht.
DaVinci schreef:
za 20 nov, 2021 18:26
Gevonden:
De Landschapschilder op Landgoed de Utrecht.
Helemaal goed. Is een beeld van Andreas Schotel.

Misschien ook niet zo moeilijk omdat Martin de zoektermen al had gegeven?
Martin E. van Doornik schreef: Is die schilder met ezel echt of een beeld als kunstwerk? Ik kan thuis op m'n computer de ster weghalen, maar ik zit nog in de trein na een mooie fietstocht ondanks de grijze lucht. Nu doen, misschien kan het straks niet meer.
Knipsele.JPG
Knipsele.JPG (36.85 KiB) 1072 keer bekeken
:wink:

DaVinci heeft de beurt.
JanH schreef:
za 20 nov, 2021 18:39
Is een beeld van Andreas Schotel.
Het Nederlandse woord van is hier niet heel functioneel

Als ik het goed begrijp is de afgebeelde schilder Andreas Schotel, en is het beeld gemaakt door Hannes Verhoeven. http://www.hannesverhoeven.nl/nieuws/gallerij
Met zoektermen is het zo dat je net de goeie moet hebben, anders heb je teveel of verkeerde resultaten.
Volgende, ik denk dat deze zo gevonden is.
brug4 (Large).jpg
Afbeelding
Zoals gewoonlijk vond Lens het in een keer.
Daarom doe ik even niet mee in deze ronde.
Wat wel interessant is, is dat dat type brug her en der verspreid is in België.
Goede reden om daar eens te gaan fietsen bijvoorbeeld a la découverte des ponts classés.
Poppink schreef:
za 20 nov, 2021 21:08
Zoals gewoonlijk vond Lens het in een keer.
Daarom doe ik even niet mee in deze ronde.
Waarom gebruik je dan Lens?
Poppink wou even niet meedoen, daarom gebruikte hij Lens.
Is WikiMedia toegestaan? Daaruit afgeleid zou het dan hier zijn.
PeterVanRijn schreef:
za 20 nov, 2021 21:28
Poppink wou even niet meedoen, daarom gebruikte hij Lens.
Poppink vindt het leuk als hij ergens geweest is of aan het licht of de sfeer ongeveer kan ruiken waar het is en vandaar uit een zoektocht te starten.
Zoals laatst dat pad met rul zand op het Dwingelose Veld.
Ik kan me daar alleen maar die harde schelpenpaden herinneren en heb dat daarom ten onrechte weggestreept.
Laat een plaatje uit Brabant en grotendeels Limburg zien en ik sta machteloos.
Dan zijn opentopomap.org en Windy in combinatie met Google Earth de reddingsboeien.

Wat een heerlijke rubriek.
Daar is het inderdaad, een leuk plekje, wat ik in Luik niet direct had verwacht. We kwamen er in 2019 langs onderweg naar Langres.
Het Ourthekanaal, dat een verbinding moest vormen tussen de Maas bij Luik en de Moezel bij Wasserbillig, is nooit afgebouwd, Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Ourthekanaal
De beurt is aan Vos.
Luik is wat mij betreft een heel bijzondere en ondergewaardeerde stad. Dit plekje kende ik niet.
De volgende; niet te moeilijk denk ik, maar speciaal voor willem.m.

5a.jpg
Ik vind het wederom een leuke foto, maar ik weet helaas niet waar het is. Ik was voor het laatst in 1981 in Venetië, en alleen het San Marco plein staat me van dat bezoek nog bij. Er zijn erg veel bruggen, naar nu blijkt 🤔
JanH schreef:
zo 21 nov, 2021 14:41
Mazzel, de tweede brug was raak:
En willem.m en ik hoopten zo dat dit plaatje nog een poosje zou blijven staan. 🐶

Carl
(Apart: in het compose message-venster zie ik de emoji als een soort wit met bruine spaniël met lange hangende oren, geplaatst past het plaatje zich geheel aan de foto van Vos aan en wordt het meer een terriër-achtige! Wat AI al niet kan tegenwoordig.)
willem.m schreef: Ik was voor het laatst in 1981 in Venetië, en alleen het San Marco plein staat me van dat bezoek nog bij.
Dan had ik toch deze moeten plaatsen:
88.jpg
JanH schreef: Mazzel, de tweede brug was raak:
https://www.google.nl/maps/@45.4378573, ... 6656?hl=nl
Dit was onze eerste brug in Venetië. We werden meteen tegen gehouden door 2 militairen. Verboden voor fietsen. Later te voet snapte ik dat wel met die kleine straatjes en de drukte. Was geen doen geweest.
Beurt weer naar JanH.
Nieuwe opgave:
Knipseli.JPG
Graag de exacte locatie (er is een streetview en een mapillary van).