Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1041 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34327 berichten
Klopt Leon, dat is de exacte locatie. Het is Grenspaal 95.

Op de site die Martin aangeeft en op deze site https://nlb51100.blogspot.com/search?up ... results=11 zit er een puntje op de grenspaal. Op mijn Raad plaatje! echter niet. Zal ondertussen wel verdwenen zijn (ook is de paal wat rechter gezet). Het puntje staat ook niet op deze twee foto's:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... L)_(5).jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... L)_(4).jpg
Deze foto's laten ook wat zien van de achtergrond van het Raad plaatje!.
Het is een bijzondere plek om een foto te maken voor jou Jan. Het wemelt daar niet echt van de fietsers die niet in de buurt wonen.
Ach ja, laat ik eens wat anders doen dan Groningen. :D
Ik kwam daar ihkv de grensroute. Beetje troosteloos gebied zo aan de rand van Maastricht, geen mooi uitzicht, het gebied nog in aanleg, in de regen..... :(

Martin mag de volgende plaatsen.
JanH schreef:
ma 15 nov, 2021 18:06
...zit er een puntje op de grenspaal. Op mijn Raad plaatje! echter niet. Zal ondertussen wel verdwenen zijn
Een paar honderd meter zuidelijk van de grenspaal is een Neanderthalervindplaats. Er lopen hier nog een hoop nazaten daarvan rond want hier wordt alles wat los en vast zit gejat, beklad of vernield of doorzeefd met kogels.
In de zomer met mooi weer is het wel een mooi gebied, al wordt het snel kleiner door de oprukkende industriedozen, die je op jouw foto al ziet.
Leon schreef:
ma 15 nov, 2021 18:43
Een paar honderd meter zuidelijk van de grenspaal is een Neanderthalervindplaats. Er lopen hier nog een hoop nazaten daarvan rond want hier wordt alles wat los en vast zit gejat, beklad of vernield of doorzeefd met kogels.
Hoe kan het dat al die malloten het zich geen reet interesseert wat er met de door iedereen gedeelde leefomgeving gebeurt?
Zijn we dan allemaal individualisten geworden die niet verder kunnen kijken dan de eigen navel?
Leon en JanH, dank jullie wel en hier is dan mijn volgende Raad plaatje.

DSCF7365-kl.jpg
Wat een prachtige plek, Martin. Ik krijg er een nostalgisch gevoel van. De architectuur doet me namelijk aan de wijk Twekkelerveld in Enschede denken. (O die goede oude studententijd....)

Maar daar daar is het niet, al was het maar omdat je voor zover ik weet nooit foto's uit Twente plaatst. De raadplaat zal daarom eerder in Haarlem, Amsterdam, Utrecht of Groningen zijn.

Ik zie de uitslag straks wel verschijnen.
In ieder geval niet Groningen.... ongeveer 190 km vanaf de Martinitoren gerekend.
willem.m schreef:
ma 15 nov, 2021 19:20
Wat een prachtige plek, Martin. Ik krijg er een nostalgisch gevoel van. De architectuur doet me namelijk aan de wijk Twekkelerveld in Enschede denken. (O die goede oude studententijd....)

Maar daar daar is het niet, al was het maar omdat je voor zover ik weet nooit foto's uit Twente plaatst. De raadplaat zal daarom eerder in Haarlem, Amsterdam, Utrecht of Groningen zijn.
Of Groningen kan je volgens mij ook wel afstrepen.
Ik heb gelijk in de Pisuissestraat in Den Haag gekeken.... Mis
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 nov, 2021 19:47
In ieder geval niet Groningen.... ongeveer 190 km vanaf de Martinitoren gerekend.
Bij hemelsbreed meten kom ik uit op Zoetermeer en Den Bosch als grote plaatsen, Raad plaatje! lijkt mij niet in een dorp liggen.
Verder zie ik geen aanknopingspunten voor een google-actie, anders dan "(portiek)flat in .." o.i.d.
Ik zie vergelijkbare flats met rode baksteen in Gorinchem, maar die hebben ronde palen.

Misschien ergens in de troosteloze dufheid van Capelle aan den IJssel?

Of in Wassenaar vlakbij Duinrell, dat kan ook (op precies 190km afstand van de MT).
Er is in de buurt een station dat de naam van deze straat draagt.
De genoemde 190 km vanaf de Martinitoren is op ViaMichelin langs de weg berekend, dus geen rechte lijn.
Ben de hele Laan van NOI afgeweest, maar die is het volgens mij niet.
Ook te ver weg denk ik.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 nov, 2021 21:28
... De genoemde 190 km vanaf de Martinitoren is op ViaMichelin langs de weg berekend, dus geen rechte lijn.
Kom je nou mee. 😵‍💫 Volgende keer graag specifieker aangeven hoe je aan die afstand komt. Want vaak wordt dan as the crow flies bedoeld en begrepen.

Het zal dan wel Amsterdam of Utrecht zijn.

Ik moet werken en kan niet helpen zoeken.
Utrecht heeft toch geen stations met een straatnaam op de blauwe borden op de perrons? De hoofdstad is wel goed. Ik weet anders niet hoe ik een rechte lijn op een kaart kan berekenen, behalve een liniaal op een papieren landkaart. Ik gebruik alleen ViaMichelin als routeplanner.
De burgemeester de Vlughtlaan
Capture.JPG
De was is inmiddels binnengehaald en de schotel op de tweede verdieping is verhangen.
Alleen bestaat het gelijknamige treinstation al 20 jaar niet meer. Er is nog wel een metrostation.
Martin E. van Doornik schreef: .... De genoemde 190 km vanaf de Martinitoren is op ViaMichelin langs de weg berekend, dus geen rechte lijn.
En ik gisteravond maar kijken naar een afstand in een rechte lijn.....
Heb de indruk dat deze hint later aan de post is toegevoegd. :?
keesswart schreef:
di 16 nov, 2021 11:59
Alleen bestaat het gelijknamige treinstation al 20 jaar niet meer. Er is nog wel een metrostation.
En ik maar kijken naar een Wikipedia pagina van alle treinstations.....

Nou ja, weer veel flats gezien in het westen :)
JanH schreef:
di 16 nov, 2021 13:29
En ik maar kijken naar een Wikipedia pagina van alle treinstations.....
Ja, handige pagina wel, zo leek het. :-)
Martin E. van Doornik schreef:
di 16 nov, 2021 09:38
... Ik weet anders niet hoe ik een rechte lijn op een kaart kan berekenen, behalve een liniaal op een papieren landkaart. Ik gebruik alleen ViaMichelin als routeplanner.
-Open Google Maps op je PC.
-Rechtermuisklik op de locatie waarvan je wilt meten. Er verschijnt dan een menu.
-Klik op "Afstand meten".
-Je ziet dan een zwart-wit rondje.
-Klik op met linkermuis op de locatie tot waar je de afstand wilt meten (je kunt ook meerdere locaties / meetpunten toevoegen door de linker muisklik).
-De afstand wordt dan zichtbaar met een maatverdeling.

Als je op de linkermuis op een rondje klikt en de muis ingedrukt houdt kun je de locatie (beginpunt of eindpunt) verslepen.

Met deze site kun je een cirkel maken: https://www.mapsdirections.info/nl/cirkel-straal-kaart/
Met google earth gaat het ook zo gemakkelijk, maar net iets anders.
Ik heb vanwege de foto wat zitten zoeken met ViaMichelin, maar wat een ellendige interface is dat. Met Google is veel mis, maar een autorijroute berekenen daar is google maps toch wel erg goed in: start google maps, klik op het blauwe route-icoontje linksboven rechts in het zoekvenster, klik op de startlocatie, klik op de eindlocatie. Klaar. Om een via te maken sleep je met de blauwe route. Je kunt begin en eind ook slepen. Als hij een omweg maakt staat er misschien een file.
Als je wilt weten waar treinstations in amsterdam zijn tik je treinstations Amsterdam in het zoekvenster.
Poppink: je hebt het goed gevonden! De volgende is voor jou.
Keesswart: kon ik niet weten dat het treinstation met die naam al buiten gebruik is behalve de metro.... ben daar in de jaren '80 wel eens uitgestapt. Nu staat er inderdaad alleen een pictogram met M op Google satelliet.

De raadselfoto is op dezelfde dag genomen als die met de Transformatorweg. Ik was na de schoolreünie even gaan kijken in de Frederik van Dorpstraat (zie foto), vlakbij de Burgemeester de Vlugtlaan, waar ik van 1957-'59 heb gewoond. Nu hebben de winkels in deze buurt vooral Arabische opschriften. Weg viswinkel, weg buurtsuper van Végé.
Frederik v. Dorpstraat.jpg
Vanuit dat adres kon ik de Haarlemmerweg goed overzien, met daarnaast de spoorlijn met de karakteristieke M-vormige portalen van de bovenleiding en ertussen de lijn van de "Blauwe Haarlemse tram". In de verte toen nog vrij uitzicht over de open landschappen. Nu is alles tjokvol gebouwd.