Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1039 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34403 berichten
Poppink schreef:
ma 08 nov, 2021 23:59
Waarneming
Bomen vol in het blad en lange schaduwen en daarom waarschijnlijk redelijk vroeg in de morgen of redelijk laat in de middag.
De hoogspanningsleidingen kruisen even verderop een kanaal. De sprong is te klein voor een forse rivier.
Een vierbaans autoweg, waar vind je die.
Het was half negen in de ochtend, ik kwam net van een camping af en was op zoek naar mijn eerste koffie.
Je schrijft "De hoogspanningsleidingen kruisen even verderop een kanaal." Heb je die indruk omdat er een afwijkende mast tussen staat? Dan kan dat wel eens kloppen. Ik moest even zoeken maar deze mast staat op een locatie waarna de leidingen een spoorbrug over een rivier (geen forse) kruisen.
Martin E. van Doornik schreef: Lijkt me de A6, aftakkend vanaf de A1 bij Muiderberg richting Hollandse Brug.
Nee daar is het niet. Ook niet de goede provincie.
willem.m schreef:What about de A7 nabij Groningen?
Daar is het ook niet. Bij mijn weten heeft Groningen geen vierbaans autowegen die ook nog eens 's nachts verlicht worden. Ik was weliswaar niet 's nachts bij het Raad plaatje! maar ik vermoed dat daarvoor die lantaarnpalen dienen.
Vanaf de Cattenbroekerdijk bij Linschoten, met zicht op de A12?
Ja dat is goed. Dit is de locatie:
https://www.google.nl/maps/@52.0716437, ... 6656?hl=nl

Jij bent.

Nog een Mapillary:
https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 017&z=19.9

Edit: 23 minuten later zat ik aan de koffie zoals te zien is in een Raad plaatje! van 5 september :)
Laat maar, al lang gevonden.
Bij de 4-baans weg dacht ik aan de A12 van Utrecht richting Den Haag, en daar steekt net voor Woerden een hoogspanningslijn over.

Volgende:
hek (Large).jpg
Is dit in het Brachter Wald?
Dit is inderdaad in het Brachter Wald, maar waar?
Lastig.
Misschien de plek ca. 450 m ten ONO van de grens bij Camping Natuurplezier?
https://earth.app.goo.gl/?apn=com.googl ... y,0h,0t,0r
Inderdaad daar is het, daar is ook een ingang, dit is een grote stalen draaipoort waar je met de fiets doorheen kunt.
Het omheinde terrein is een voormalig munitiedepot van het Britse leger.
Meer info: https://natuurbeleven.com/post/2015/10/ ... pot-brggen

De beurt is aan Leon
Je hebt niet zoveel militaire zones in jouw fietsregio en ik meende de andere paar weg te strepen op basis van wegdek en bordjes. De richting van de weggetjes paste ook in het plaatje van het Brachter Wald, daar loopt alles zo'n beetje ZW-NO.
Bij het zoeken van de plek ben ik er maar van uit gegaan dat je een fietsroute volgde. In Brouter kun je tegelijk fietsroutes en satellietbeeld bekijken. En ja hoor. Netjes op het Fahrradroutenknotenpunktennetz. Op de topoversie van OSM kun je ook het hek zien. Je ziet op de foto dat je hier binnen de omheinding bent. Er zijn niet veel plaatsen waar het hek een meter of 100 verder naar rechts buigt.
Volgende:
Afbeelding
Dat waren mijn ten minutes of fame... Jij bent.
Het glooiende landschap wees al in de goede richting. De kerk deed de rest…

De volgende:

D25AD6B6-187F-476B-8FDA-2B41968E96A5.jpeg
Ik dacht nog: dat zou zo maar eens bij Schoolbuurt kunnen zijn.
Screenshot_20211109-233928.png
En ja hoor!
Laat maar, Poppink is me voor....
Poppink schreef:
di 09 nov, 2021 23:42
Ik dacht nog: dat zou zo maar eens bij Schoolbuurt kunnen zijn.

En ja hoor!
Daar is het inderdaad. Bij een recent rondje fietsen zijn we aanbeland bij Herberg De Kemper voor een lekker borrelplankje. Van daaruit weg gefietst reden we over deze weg. Het leek me wel wat voor het Raadplaatje...

Poppink, jij bent.
Deze is denkelijk lastig te raden.
Daarom wat extra aanwijzingen.
De foto is genomen op naar schatting 10 km tussen de 5 en 6 km afstand van die van de Zuivelhoeve.
Na het nemen van deze foto - eigenlijk niet bedoeld voor raadplaatje - ben ik overvallen door een forse bui en heb een uur lang staan schuilen (lees vernikkelen) bij een voormalig schooltje. (in noordoostelijke richting van hier)
DSC_5313.JPG
Plus toegift.
DSC_5311.JPG
EDIT
Oorspronkelijk plan was een foto van Ampsenseweg 17, maar dat vindt Google achtermekeaar terug.

EDIT 2
Zoek vanaf de Zuivelhoeve in ongeveer westelijke richting.
Het blijkt achteraf ook zo ongeveer de enige weg in Nederland waar nog geen Google foto auto is geweest.
Dus moet ik zoeken naar wegen die niet blauw oplichten bij het oranje poppetje en flink uitzoomen waar de witte paaltjes te vinden zijn? Ergens ten westen van A 35? Ik gok op de omgeving van Bentelo. Aangezien de foto met de regenboog niet lang voor zonsondergang is genomen, moet de camera ongeveer in de noordoostelijke richting zijn geweest.
Het huis links heeft een T- of L-vorm, moet van boven op satelliet te vinden zijn.

"....de enige weg in Nederland waar nog geen Google foto auto is geweest...." :roll: En mijn eigen straat staat ook niet op Streetview. Er zijn nog wel vele duizenden andere wegen of straten die Streetview-loos zijn.
Zo op het eerste gezicht zou ik denken aan ergens in het Goorse Veld.....? :?
Edwin* schreef:
do 11 nov, 2021 20:30
Zo op het eerste gezicht zou ik denken aan ergens in het Goorse Veld.....? :?
Waar is dat Goorse Veld?

Martin, je kilometerteller staat verkeerd afgesteld of je hebt de tekst bij raadplaatje niet herlezen.
De T-vorm klopt.
T-Vorm.JPG
T-Vorm.JPG (2.33 KiB) 787 keer bekeken
@iedereen: Sorry, zo lastig was het niet bedoeld, maar de verleiding van die mooie regenboog boven de beek waar ik eerder een foto van plaatste kon ik niet weerstaan.
Die beek die ook figureert in 'Nieuwe Boeren'.