JanH je hebt het goed. Jij bent.
Het knikje is er wel maar google heeft geen foto precies boven het pad gemaakt. Mijn foto is ook een telefoto, iets van 150 a`200 mm(eq). Google maakt alleen groothoekfoto's, maar als ze een foto op de juiste plek hadden gemaakt had je kunnen inzoomen en had je het kunnen zien.
Die had ik ook gezien, de haag was het enige aanknopingspunt. Maar de rest klopt helemaal niet. Ook het knikje in het fietspad ontbreekt.
De haag was ook mijn eerste aanknopingspunt. De locatie van de verkeerspalen ten opzichte van elkaar en ook de lantaarnpaal overtuigde mij van de juistheid.
Nieuwe opgave:
Dit Raad plaatje! is exact terug te zien op streetview, hoewel er 5 jaar tussen zit.
Ik gokte op Catalonië en ben rond Prades wat gaan zoeken, lijkt me een mooi gebied om weer eens te gaan fietsen!
De volgende ken je al, maar weet je ook waar?
Ik heb op de kaart van ViaMichelin de aangegeven afstanden vanaf Assen, Groningen en Leeuwarden uitgelijnd en die komen tezamen uit, in de buurt van Nieuwe Pekela. Maar rietgedekte huizen zijn daar amper te vinden, zeer zeker met zo'n steile wolfsdak links. Is eerder Drents.
De afstanden zijn niet erg betrouwbaar, maar Drenthe klopt. Anderhalfuur fietsen van Nieuwe Pekela.
Dit bord is vrij recent, is nog niet te zien op google streetview, het huis wel.