Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 101 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
jlisrael schreef:Stein am Rhein?

Kan nergens een foto vinden voor bewijs, maar die klok lijkt er wel heel veel op. Kan alleen die klok in combinatie met de trapgevel niet vinden.
Zoek ik hem even voor je :wink:

Afbeelding
Dank je
Ik ben in 1974 per fiets langs Stein am Rhein geweest. Van die toren met de klok heb ik de dia nog. jlisrael heeft dus het juiste antwoord! Stein am Rhein met de prachtige beschilderde huizen.

Ik was onderweg naar mijn tante, die in Davos woonde. Helaas is zij vorige maand overleden, bijna 90 jaar. Dus nooit meer met de mooie Rhätische Bahn van Landquart naar Davos boemelen.... Adieu, Schweiz!
Martin E. van Doornik schreef:prachtige beschilderde huizen.
Stein am Rhein is een toeristisch trekpleister aan de westkant van de Bodensee. Op de zonnige hete dag toen ik er was, was het er erg druk. Als je door die poort ga, zie je die prachtige huizen staan.

Afbeelding
Torens blijven inspireren, zoals deze. Wie weet hem te vinden?

Afbeelding
Gezien de bouwstijl zou ik zeggen oostelijk Duitsland of Polen.
DeFietsreiziger schreef:Gezien de bouwstijl zou ik zeggen oostelijk Duitsland of Polen.
Zo ver naar het oosten hoef je niet te gaan :wink:
Denemarken?
Eric op de Fiets schreef:Denemarken?
Zo ver naar het noorden hoeft ook niet.
Ik denk ergens in het zuiden van het land of Belgie. Zie de tekst op de graafsteen. Kan alleen de eerste oud Hollandse woorden lezen, maar niet zien wie er begraven ligt.

Rutger
Rutger schreef:Ik denk ergens in het zuiden van het land of Belgie. Zie de tekst op de graafsteen. Kan alleen de eerste oud Hollandse woorden lezen, maar niet zien wie er begraven ligt.

Rutger
Het is ook niet in het zuiden. Op deze foto is de grafsteen goed te lezen.


Afbeelding
Dit is Der Alte Leuchtturm (oude vuurtoren) van Borkum! Als zodanig gebouwd in 1576. Het is een Duits waddeneiland, maar voor de Groninger kust gelegen. Ik kan hem vanuit mijn huis zien staan. Ben er twee jaar geleden nog geweest. Hier mijn foto:

Afbeelding
Hoe komt het dat er dan een grafsteen in het Nederlands staat? Lijkt me wel een mooi eiland. Kan je daar goed fietsen?

Groeten,

Rutger
Rutger schreef:Hoe komt het dat er dan een grafsteen in het Nederlands staat? Lijkt me wel een mooi eiland. Kan je daar goed fietsen?

Groeten,

Rutger
In het Duitse Ostfriesland werd er vroeger voor een behoorlijk deel Nederlands gesproken. Zo heet de korenmolen van Emden "Vrouw Johanna". Een andere molen elders in Ostfriesland "De Goede Verwagting". Twee jaar geleden fietste ik in het dorpje Pilsum en daar ligt bij de kerk, echt waar in gotische letters op een straatnaambord, de Karkstraat!
Ik ben in de jaren '80 als molenaar opgeleid op een Ostfriese korenmolen, onder Müllermeister Th. Steenblock, met ee inplaats van het Duitse ei. Hij wist mij veel te vertellen over de talen die daar werden gesproken. Steenblock is nu al 83 jaar, maar maalt nog steeds op windkracht!
Ja, Borkum is met 36 km2 het grootste waddeneiland van Duitsland, maar veel fietsen kun je er niet. Het is voor de helft Naturschutzgebiet. En je kunt je fiets meenemen van Eemshaven (8 km vanaf station Roodeschool). Zie voor meer info op http://www.borkumlijn.nl
Rutger schreef:Kan alleen de eerste oud Hollandse woorden lezen, maar niet zien wie er begraven ligt.

Rutger
Er staat duidelijk Geeske Folkers op, toch? Huisvrouw van Pieter C. Meyer.
Nu we het nog steeds over torens hebben: Mijn vader was ook wereldfietser. De linker foto maakte hij op 18 augustus 1954. De rechter foto maakte ik (ook op de fiets) op 10 mei 1974. Maar waar?

Afbeelding
De woorden van wie er overleden was, zag ik pas bij het tweede plaatje. Dit zijn wel mooie foto's hoor. Martin, ook fraaie foto's van de torens. Bijzonder die foto uit 1954. Ik heb in ieder geval geen idee waar.

Groeten,

Rutger
Martin E. van Doornik schreef:Nu we het nog steeds over torens hebben: Mijn vader was ook wereldfietser. De linker foto maakte hij op 18 augustus 1954. De rechter foto maakte ik (ook op de fiets) op 10 mei 1974. Maar waar?
Sint-Pietersdom van Worms :wink:

Afbeelding
Mogen het ook bergen zijn? Zo ja, welke zie je hier:
Afbeelding
Meestal ligt er in de zomer meer sneeuw op maar er is vorige winter niet zo veel gevallen.
Doe effe een wilde gok, ben nog nooit in Wales geweest. Mt Snowdon?
DeFietsreiziger schreef:Doe effe een wilde gok, ben nog nooit in Wales geweest. Mt Snowdon?
Nee, ander land en de berg is een stukje hoger.