Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:dus het is zijn droomfiets?Lasse schreef:Lijkt mij wel OK zo'n nickname te hebben ook als je die fiets niet hebt. Hij had ook geen Phaeton W12 omdat z'n garage te klein was, maar vond dat wel een leuke auto meen ik verstaan te hebben. Waarom niet als nick nemen dan, zolang hij in het echte leven wel de fiets neemt die beter bij zijn gebruik past, is er geen probleem lijkt mij...
Ehmmm, gewoon nederlands:http://www.m-gineering.nl Ook volledig op maat te maken. Deze meneer heeft ook redelijk wat ervaring met vakantiefietsers.... En zo zijn er waarschijnlijk meer.Patria Dublin schreef: En heb je geld over dan kan http://www.gebla.de ook een fiets op maat maken. Vanaf 4000 euro, dat wel.
Hi Idje, het is inderdaad mijn droomfiets, en ik heb 'm dus ook gekocht! Ik had eerst Koga en Santos op het oog, maar ben me toen ook in Idworx gaan verdiepen. Uiteindelijk sprak de EasyRohler me nog het meest aan, dus die heb ik toen direct gekocht. Mooie fiets en rijdt heerlijk!idje schreef:dus het is zijn droomfiets?Lasse schreef:Lijkt mij wel OK zo'n nickname te hebben ook als je die fiets niet hebt. Waarom niet als nick nemen dan, zolang hij in het echte leven wel de fiets neemt die beter bij zijn gebruik past, is er geen probleem lijkt mij...
Niet doen?tornado schreef:Ik ben mij aan het oriënteren op een racefiets voor op vakantie.
Eisen: degelijke aluminium frame (mag gerust een kilootje meer wegen), uiteraard race-banden en onderdelen, mogelijkheid om een bagagedrager te monteren + 10-15 KG bagage. Weeg zelf 67 kilo en lengte 176 cm.
budget: 1500 euro
Suggesties?
Een Sram compact groep lijkt me niks. Daar maak je nooit een triple van en een 34 binnenblad is fors. Het voordeel, het spul gaat niet zo lang mee dus je kunt snel updaten
Inderdaad!AB schreef:Kijk ook eens om je heen voor cyclecrossfietsen. Die hebben een iets kortere bovenbuis en v-brakes, zodat je er mooie brede banden op kunt zetten. Tubus Fly of Old Man Mountain Sherpa erop met achterop een stel kleinere voortassen (en eventueel simpele mudguards en wat led-verlichting) en vliegen maar.
Misschien is er ook nog wel ergens een Stevens Randonneur te verkrijgen, zie ze helaas niet meer in de 2011-reeks van Stevens. Ik heb van Cannondale ook wel mooie randonneurs gezien.
Heb je nog ideeën/tips welke groep je wél op een snelle race/toerfiets moet zetten? Begrijp ik het goed dat een triple-groep (net als met een "gewone" vakantiefiets) de voorkeur heeft? Ik heb namelijk nog een klik voor foto!! - oude stalen/verchroomd racefiets (Atala) met colombus (?) frame liggen; wat mij betreft een project-kandidaat om mijn fietssleutelervaring te upgraden .m-gineering schreef:Een Sram compact groep lijkt me niks. Daar maak je nooit een triple van en een 34 binnenblad is fors. Het voordeel, het spul gaat niet zo lang mee dus je kunt snel updaten
Passen 30-35mm banden altijd op racefiets wielen? (bijvoorbeeld op bovestaande fiets).m-gineering schreef:Ik ben met van alles op vakantie geweest van 23mm vouwbandjes, geplakte tuben tot en met 30-35mm breed, en dat smalle spul is in mijn ervaring niks sneller, je moet de hele tijd vreselijk uitkijken waar je fietst, of de weg wel verhard blijft en of er niet een leuk wildrooster ligt. Na een paar dagen merk je ook dat je zelf door minder trillingen een stuk frisser blijft
Zal zo eens kijken naar het frame; ik denk dat het qua remmen niet zo'n probleem is (en das ook niet het meest dure om te vervangen). Ik hoop er een beetje op dat mijn oude frame wat meer compatibel is met bredere bandmaten... wat is een veilige marge/manier om te kijken welke bandbreedte erin past? of is het inschatten/trial & error?gios schreef:Op je wielen wel. Tussen je frame of remmen niet.Matthie9000 schreef:
Passen 30-35mm banden altijd op racefiets wielen? (bijvoorbeeld op bovestaande fiets).
28 mm gaat (bij mijn racefiets) net.
je maakt een gedachtenfoutMatthie9000 schreef:
Zal zo eens kijken naar het frame; ik denk dat het qua remmen niet zo'n probleem is (en das ook niet het meest dure om te vervangen).