Update na een paar weken gebruik van mijn nieuwe fiets.
Hij rijd ontzettend lekker. Hij is wenbaarder dan mijn 28" e-bike. Wat logisch is maar het bevalt met ten zeerste.
Ook de 55mm big ben performance banden doen het uitstekend. Veel comfortabeler dan de vorige 40mm banden en ook veel beter grip. Ook al een stukje ofroad gereden. Heb veel vertrouwen in de banden. Ze hielden hun grip goed vast. Heb toch de indruk dat deze band wat onderschat wordt. Was aan het twijfelen tussen de big ben en de mondial. De mondial had volgens schwalbe net iets meer rolweerstand. En ik merkte bij een buurman dat de mondial band ook minder stil is als de big ben. De mondial zou wel steviger zijn en lekbestendiger. Maarja, heb met de big ben k-guard banden (minder lekbestendig als de performance banden) maar 1 keer lek gereden in 7000km. Dus ik denk dat ik wel goed zit.
Was een beetje bang dat 55 te breed ging zijn en ten koste ging gaan van de rolweerstand. Maar met 2.5 bar rollen ze uitstekend. Kan mijn gewenste snelheden goed rijden.
Ben erg tevreden met de fiets tot nu toe.
Er moet sowieso nog een voordrager op. Binnen een paar weken zelfs want half augustus is het weer zo ver.
Over het stuur ben ik niet zeker. De bar ends liggen redelijk goed in de hand en ik gebruik ze veel tijdens het fietsen.
De handvatten zijn niet super. Ik draai mijn hand automatisch nog meer naar binnen zodat ik een beetje comfort vind op het stuur. Beetje raar want het is een recht stuur. Dus mijn handen staan naar binnen gedraaid. Weet niet of dit probleem verholpen wordt met ergonomische handvatten. Als ik op mijn ebike fiets (met ergonomische handvatten) heb ik dit probleem niet. Die liggen goed in de band. Het stuur is iets gebogen wel.
Versnellingen doen het super. Enkel wat speling in het voorwiel. Moet ik nog laten reparen.
De fiets remt ook zeer goed. Als deze blokjes op zijn neem ik koolstop blokjes. Ik neem aan dat het dan nog beter zal gaan.
Stuur is materie voor later. Eerst de drager en dan zien we wel verder.
Ben echt blij dat ik een mtb model heb. Even offroad kunnen gaan was echt even genieten. Ben ook enorm blij met de look van de fiets.
Nogmaals bedankt voor het mee denken. Ik ging wat van hot naar her met mijn voorkeuren
. Maar heb er dan toch een gevonden.