Voor mij is dit echt een "fun"-verhaal. Even uitleggen: Ik ben van origine linkshandig, maar van een leeftijd dat dat op de (toen nog) lagere school wel even gecorrigeerd zou worden. Weten jullie meteen wat zo ongeveer mijn leeftijd is.....
Het gevolg is dat bij mij links/rechts voor altijd een rommeltje is geworden.
Zo schrijf ik normaal nu rechts, maar ik kan het ook aardig links, zij het dat ik dan een totaal ander "handschrift" heb. Tekenen kan ik ook zowel links- als rechtshandig.
Rechts is mijn "krachthand", maar die pot augurken draai ik met mijn linkerhand open
Ik gooi een bal of wat dan ook met mijn rechterhand en bij volleybal is rechts mijn slagarm.
Als ik ergens een spijker in sla heb ik de hamer in mijn linkerhand en als ik iets moet zagen doe ik dat ook met de linkerhand. Nou is het wel zo dat: "Twee keer gemeten, twee keer afgezaagd en nog te kort!" (nietwaar Marten?
) bij mij vaak voorkomt.....
Bij voetbal ben ik ben ik puur linksbenig..... afzetten voor een sprong doe ik met mijn rechterbeen
Kortom, zoals reeds gezegd: een rommeltje dus.
Op mijn beide fietsen is de voorremgreep links en de achterremgreep rechts gemonteerd. Ik heb geen idee of het voor mij verschil zou uitmaken als ik dat ga omdraaien.... wie weet wordt het dan een nog grotere rommel?