Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoi Yohta,Yohta schreef:Moet soms best lachen om dat zogenaamde 'expeditie' spul
Werkelijk expeditie materiaal KAN namelijk NIET LEK!
Domweg omdat het is gemaakt van EVA (EthylVinylAcetaat-whatever)
Geslotenschuimcelmatten. Gaan een levenlang mee. Scheurtje meer of minder maakt niets uit..
Niet dat spul van perry, hema of nomad.
Een nadeel: VOLUMNIEUS maar ten alle tijde LICHTER dan welke selfinflatable ook..
Die verhalen doen mij echt wel twijfelen. of het is super goed, of het is super slecht van bouwkwaliteit. Toch maar nog even bij mijn Termarest blijven dan maar....whisky schreef:Hoi Yohta,Yohta schreef:Moet soms best lachen om dat zogenaamde 'expeditie' spul
Werkelijk expeditie materiaal KAN namelijk NIET LEK!
Domweg omdat het is gemaakt van EVA (EthylVinylAcetaat-whatever)
Geslotenschuimcelmatten. Gaan een levenlang mee. Scheurtje meer of minder maakt niets uit..
Niet dat spul van perry, hema of nomad.
Een nadeel: VOLUMNIEUS maar ten alle tijde LICHTER dan welke selfinflatable ook..
Veel plezier op je schuimmatje bij -30C Of je moet een aanhangwagen meenemen om al die dikke EVA-matten mee te nemen en lichter zijn ze dan dus NIET. Geef mij maar een Exped matras, die heeft zich (in ieder geval bij mij) onder de meest extreme en uiteenlopende omstandigheden uitstekend bewezen.
Neem eens een kijkje op mijn website om te zien wat voor omstandigheden dat waren zou ik zegggen Op mijn komende Taklamakan Expeditie neem ik in ieder geval een Exped matras mee. Niet alleen vanwege de isolatie maar vooral vanweg het goede slaapcomfort in verhouding tot gewicht.
Nu maar hopen dat ze een beetje beter oppassen bij de productie.
Fiets de wereld (slapen op een Exped),
Whisky
Je bewaart die Thermarest toch wel goed hè? Dat wil zeggen: opgeblazen en al, achter een kast of onder je bed ofzo. Het schuim heeft een "herinnering", en zal als het de hele tijd ineen is gedrukt niet zo snel meer uitzetten....maar vanzelf opblazen heeft dat ding nooit gedaan hoor. Elke avond moet ik mijn laatste energie uit de longen blazen om dat ding na een lange dag fietsen weer eens op te blazen.
Ja, maar als het al zo slecht is na een dagje reizen, moet je vanaf dan wel hard blazen. Ik vrees dat de nieuwe lichtgewicht schuim in de lichtgewicht reeks eigenlijk niet meer zo goed is als je de "self inflating" eigenschap van een matje verwacht...Spironski schreef:Je bewaart die Thermarest toch wel goed hè? Dat wil zeggen: opgeblazen en al, achter een kast of onder je bed ofzo. Het schuim heeft een "herinnering", en zal als het de hele tijd ineen is gedrukt niet zo snel meer uitzetten....maar vanzelf opblazen heeft dat ding nooit gedaan hoor. Elke avond moet ik mijn laatste energie uit de longen blazen om dat ding na een lange dag fietsen weer eens op te blazen.