Ivo Miesen schreef:Haike schreef:
Hum....
Mond tot mond reclame is de beste reclame die je kan hebben, dat weet iedereen. Van Franse fietsen hoor ik nooit wat, (vroeger had je nog peugot) en verder hoor ik alleen maar gescheld op Franse Mavic velgen. Ze hebben het grootste wieler evenement van het jaar, en misschien wel van de wereld, maar verder weten ze dat mijns inziens niet te gebruiken voor een frans fietsmerk, dan laat de marketing daar toch echt veel liggen lijkt me zo, of er is niks waarop je marketing los kan laten. En bij goede spullen loopt het toch wel....
Je vergeet de invloed die de bladen en de sponsoring heeft op de consument. De meeste trimmers willen het liefst een fiets (inclusief de versnellingsverhoudingen) die net op de TV te zien was. Of die versnellingsverhoudingen voor hen relevant zijn is dan van minder belang.
Fabrikanten van goed materiaal die een mindere marketingafdeling hadden zijn soms zelfs op de fles gegaan.
Das waar...
Ivo Miesen schreef:Suntour was vroeger een topmerk dat zeer innovatieve producten bracht, en dat vooral voor de toerrijder en vakantiefeitser. Shimano was toen heus niet zo innovatief maar had een veel agresievere marketing. Campagnolo toendertijd een zeer aktief sponsoringsbeleid in de racewereld. Met als gevolg dat Suntour helemaal uit de markt gedrukt werd en wij verstoken zijn van een aantal producten die toen verdomd goed en innovatief waren.
Ook waar... je zal me ook niet horen zeggen dat marketing niks doet, maar niet bij een groep die toch wel weet wat goed is, en genoeg zelfvertrouwen in zichzelf heeft om niet in de valkuil te trappen, dat ze er pas bij horen, en iemand zijn, als ze merk X gebruiken.
Ivo Miesen schreef:Ik fiets regelmatig in Frankrijk en over de kleine plas. Vooral toertochten daar dus ik krijg redelijk mee wat daar op de markt is. Dat heeft er bij mij toe geleid dat ik heel welbewust mijn nieuwe frame vorig jaar in Leeds bestelde bij Bob Jackson.
Kennelijk weet je wat je wil, dat lijkt me een goede zaak!!
Ivo Miesen schreef:Zoals gezegd, nadat ik eerder een Duits frame heb geprobeerd en als ongeschikt heb bevonden.
Ik ken die frames, en ben er ook niet van gecharmeerd (sorry Whisky):D zitten ook in de lagere prijsklasse...
Ivo Miesen schreef:Trouwens, hier wordt gesproken over Duitse merken. De meeste van hen laten hun frames gewoon in het Verre Oosten of het nabije oosten in elkaar zetten.
Storck niet, Nicolai ook niet, Votec weet ik niet.
Ivo Miesen schreef:Schelden op Mavic heb je mij nooit horen doen, sterker nog, op zowat al mijn fietsen zitten Mavic velgen.
Onder mijn Duitse frame ook, en daar ben ik vele malen tevredener mee dan wat ik eerst had