Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vakantiefietsen van Surly en Snel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vakantiefietsen van Surly en Snel

Een paar weken geleden is mijn Surly Long Haul Trucker frameset binnengekomen! Eerste indrukken: prachtige kleur blauw, met een zweem grijs erdoor, zoals die vroeger werd gebruikt voor tractoren en graafmachines e.d. De mededeling Fatties Fit Fine, op de achtervork is niet uit de lucht gegrepen: zonder spatborden passen er 622-47’s in. De fietsenmaker heeft het balhoofd er in geperst en het frame voor me getectyleerd, tegen roest van binnenuit!

Een dikke week geleden ben ik een dagje aan het opbouwen geweest. De eerste rit (met ijs in de bidon) is inmiddels achter de rug. Ik vind het altijd lastig om precies de vinger op de karakteristieken te leggen, maar stijf doch comfortabel is hij zeker. Met een goedmoedig rechtuit stuurgedrag, zoals je mag verwachten van een vakantiefiets. De echte test komt natuurlijk met volle bepakking.

Het vlinderstuur maakt wat mij betreft zo snel mogelijk plaats voor een racebocht. Ben nu op zoek naar een bocht en een set v-brake raceremgrepen (iemand tips waar ik die op de kop kan tikken?). Een set buiscommandeurs heb ik nog liggen. Als het rijden met een racebocht me bevalt (kan me niet voorstellen dat dat niet zo is, de meeste kilometers maak ik op mijn racefiets) wil ik ook nog een set crosscommandeurs opsnorren.

Ik wilde ook een foto uploaden, maar krijg dat niet voor elkaar. Hoe doe je dat?
Als racebocht voor een randonneur ben ik erg tevreden over de Nitto Noodle bar. Aan de bovenkant loopt die ietsje terug, en dat is prettig. Goede foto's zie je op de site van Rivendell (USA). Ik heb een 46 cm. Gekocht bij www.m-gineering.nl Misschien dat je daar ook v brake racegrepen kunt kopen. Vroeger waren die er alleen van Dia Compe, maar Tektro maakt ze nu ook, en er wordt gezegd dat die zelfs flink wat beter zijn.
Wim