Getande riem dan?Marco Meijerink schreef:@whave: rohloff naaf
@haike: het is geen v-snaar....hoeveel, en of, de snaar meer energie kost kan ik je over een aantal weken/maanden vertellen.
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Getande riem dan?Marco Meijerink schreef:@whave: rohloff naaf
@haike: het is geen v-snaar....hoeveel, en of, de snaar meer energie kost kan ik je over een aantal weken/maanden vertellen.
http://www.g-boxx.com/e-carbondrive.html lees vooral de faqLeon schreef:Getande riem dan?Marco Meijerink schreef:@whave: rohloff naaf
@haike: het is geen v-snaar....hoeveel, en of, de snaar meer energie kost kan ik je over een aantal weken/maanden vertellen.
Leon
waarom zou een uitvalas niet met een normale achtervork mogelijk zijn?Ligandi schreef:Je kan ook werken met een zogenaamde 'elevated chain stay'.
Wat ik hier zie lost een paar probleempjes met de ondeelbare ketting op. Maakt een uitvalnaaf mogelijk.
En elevated chainstay en URT lijkt me niet de meest voor de hand liggende oplossing van het probleem
Met een beetje fantasie zou zelfs achtervering kunnen! Alleen het fijn afstellen van de spanning kan nog niet zo soepel.
De eerste wet van Ligandi?Een verstelbare trapas zou kunnen, maar dat is toch vooral iets voor alu frames. Of titanium. Is er overigens een wet die een verstelbare trapas verbiedt in staal?
Ik weet niet hoor, maar het enige probleem dat ik zie met een carbon-drive is dat 'irritante' pijpje tussen de top van de zadelbuis en de achterbrug. Waar je het doorzaagt maakt niet zoveel uit maar je moet er wel doorheen (tenzij je Hans Kazan bent natuurlijk ) Wat dat te maken heeft met wel, geen of lastige uitval-naaf beats me.Ligandi schreef:Met zo'n opengezaagd frame is een uitvalnaaf toch wat lastiger te realiseren. De plaatjes op die site geven mij die indruk.